گاهی اوقات اتفاقات پیش‌بینی نشده غیرفوتبالی با فوتبال گره می‌خورد و بازیکنان و مربیان و طرفداران را غافلگیر می‌کند.
کد خبر: ۶۶۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 17 October 2018

تابناک فارس به نقل از همشهری:هفته هفتم لیگ یک فوتبال ایران برای نمایندگان فارس با التهاب و دریغ سپری شد؛ قشقایی شیراز که این فصل را رویایی شروع کرده بود، هفته گذشته در بازی خانگی برابر مس کرمان با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد. سوت پایان این بازی به صدا درآمد، اما نمایش برای قشقایی‌ها تمام نشد و «ابراهیم طالبی» سرمربی تیم، توسط اینترپل به دلیل شکایت یک شهروند آمریکایی در استادیوم پارس دستگیر شد. مدیر عامل این تیم نیز به فاصله کوتاهی از پایان بازی در اقدامی غیرمنتظره استعفای خود را به هیات مدیره تسلیم کرد.

تیم فجر شهید سپاسی شیراز نیز در هفته‌های گذشته با اشتباهات داوری 6 امتیاز قطعی را از دست داده و با قرعه‌های عجیب به قعر جدول رده‌بندی نزدیک می‌شود.این تیم روز شنبه 12 آبان به مصاف 90ارومیه می‌رود و امیدوار است ورزشگاه پارس، خط پایان بداقبالی‌ها باشد.

 

استعفای آقای مدیرعامل

قشقایی شیراز که با خرید امتیاز تیم برق جدید شیراز موفق شد خود را به لیگ دسته اول فوتبال ایران برساند تا هفته ششم رقابت‌ها نشان داد می‌تواند یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر باشد. اما پس از شوک دستگیری سرمربی، استعفای مدیرعامل نیز در حالی رقم خورد که او خود مالک این باشگاه است.
«روح‌الله نجف‌پور» در فاصله کمتر از 12 ساعت پس از باخت برابر مس کرمان اعلام کرد مسئولان ورزش فارس به دلیل اختلافات شخصی از قشقایی حمایت نمی‌کنند، بنابراین ترجیح دادم از سمت خود استعفا کنم تا از این تیم حمایت شود. وی اضافه کرد: مسئولان ورزش فارس برای هر بازی قشقایی 6‌میلیون تومان می‌گیرند و برای بقای امتیاز این تیم در شیراز هم ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

وی در گفت‌وگو با «همشهری» بر قطعی بودن استعفای خود تاکید می‌کند و تعلل هیات مدیره را موجب تاخیر امضای آن می‌داند. نجف پور توضیحات بیشتر در خصوص دلایل استعفایش را به روزهای آینده موکول می‌کند و می‌گوید: فعلا نمی‌توانم راجع به اتفاقات اخیر حرف بزنم، اما همین‌قدر بدانید که مسئولان ورزش فارس نمی‌خواهند استان در لیگ برتر نماینده داشته باشد.
وی درباره هدایت تیم قشقایی پس از دستگیری ابراهیم طالبی می‌گوید: در حال حاضر دستیار وی هدایت تیم را برعهده دارد تا به صورت قطعی در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

 

فجر و قرعه‌های بد

تیم فجر شهید سپاسی که در فصل گذشته با بداقبالی از صعود به لیگ برتر بازماند، امسال نیز به دلایل متعددی روزهای بحرانی و عجیبی را تجربه می‌کند. این تیم آخرین بازی خود را در دربی شیراز به قشقایی باخته است و هم اینک در رده دوازدهم جدول، موقعیت متزلزلی دارد.

سرمربی فجر شهید سپاسی با اشاره به شرایط فعلی این تیم از فقدان برنامه‌‌ریزی سازمان لیگ انتقاد می‌کند و می‌گوید: سازمان لیگ 21 روز فرصت داشت که رقابت نود ارومیه و آلومینیوم اراک را برگزار کند تا ما هم بتوانیم از مزایای بازی خانگی استفاده کنیم و هفته بعد تیم‌های نود و پرسپولیس در جام حذفی به مصاف هم بروند.

«مجید صالح» با یادآوری این‌که تیم فجر 3 هفته بازی نداشته است، می‌افزاید: فجر با این‌که بازی نمی‌کند به دلیل کسب امتیاز تیم‌های پایین‌تر، مدام جایگاه خود را از دست می‌دهد و به انتهای جدول رده‌بندی نزدیک می‌شود.

وی وعده‌های سازمان لیگ برای برگزاری 3 بازی متوالی در خانه را نوشدارو پس از مرگ سهراب می‌داند و می‌گوید: وقتی تیم به دلیل بی‌برنامه بودن لیگ از نظر روحی و روانی شرایط نامطلوبی پیدا کرده است، بازی‌های خانگی دیگر فایده ندارد.صالح با بیان این‌که لیگ یعنی یک بازی در خانه و بازی بعدی بیرون از خانه، ادامه می‌دهد: جدا از برنامه‌‌ریزی لیگ که به زیان تیم فجر رقم می‌خورد،ما تاکنون 2 پنالتی 3 امتیازی را از دست داده‌ایم که به گواه کارشناسان، صد در صد به دلیل اشتباهات داوری بوده است.

وی احترام به داوران را ارزشمندتر از نتیجه‌گیری در زمین فوتبال می‌داند و اضافه می‌کند: توهین و بی‌احترامی به داور در شان تیم فجر نیست و به بازیکنان و تیم فنی اجازه نخواهم داد اخلاق را نادیده بگیرند.صالح که روی نیمکت تیم‌ملی فوتبال ایران به عنوان دستیار در کنار کارلوس کی‌روش نیز حضور داشته است از قرعه‌های لیگ آزادگان ابراز تعجب می‌کند و می‌گوید: در ابتدای لیگ امسال بعضی از تیم‌ها در زمین مسابقه حاضر نشدند و 3 امتیاز و تفاضل گل به حریفان تقدیم کردند، اما بعد به لیگ برگشتند و برخی از تیم‌های دیگر را شکست دادند.

وی با طرح این سئوال که چرا هیچکدام از این تیم‌ها در قرعه کشی به تیم فجر نخورده‌اند، اضافه می‌کند: اگر سازمان لیگ مسابقات را چند هفته دیرتر و با 16 تیم آغاز می‌کرد، هیچ اتفاق خاصی رخ نمی‌داد.
صالح از ساعت برگزاری بازی‌های فجر نیز گله‌‌ می‌کند و می‌گوید: توقع داشتیم در هفته‌های گذشته که هوا گرم بود، بازی‌های فجر نیز در ساعت 18 و 30 دقیقه برگزار می‌شد.

وی کسب نتیجه و صعود به لیگ برتر را حق مسلم طرفداران فجر می‌داند و ادامه می‌دهد: توقع طرفداران باید منطقی و چشم‌انداز آنها واقعی باشد.
صالح که اعتقاد دارد تیم فجر در حال حاضر بازیکنان خوب و موثری دارد، می‌افزاید: اتفاقات پیش‌بینی نشده و برنامه‌ریزی‌های نادرست مسیر فجر را ناهموار کرده است.

 

هیات فوتبال کوتاهی نمی کند

رئیس هیات فوتبال فارس که از هفته گذشته برای 4 سال دیگر سکان این ورزش پرطرفدار را در استان به دست گرفت، در خصوص استعفای مدیر عامل باشگاه قشقایی می‌گوید: استعفا راهکار مناسبی نیست و باید پیگیر مسائل و مشکلات تیم بود.«غلامعلی هنرپیشه» با تاکید بر این‌که هیات با تمام قوا پشتیبان تمامی تیم‌های فوتبال فارس خواهد بود، می‌افزاید: هیات فوتبال استان در چهارچوب وظایف، حامی تیم‌هاست و در راستای رفع مشکلات و موانع کوتاهی نخواهد کرد.

وی همچنین از پیگیری مشکلات تیم فجر شهید سپاسی خبر می‌دهد و اضافه می‌کند: طبق برنامه‌‌ریزی فدراسیون فوتبال مسابقات آسیایی، لیگ برتر و جام حذفی نسبت به لیگ یک در اولویت قرار دارند، بنابراین بازی پرسپولیس به عنوان نماینده ایران در آسیا و نود ارومیه باید در قالب جام حذفی برگزار شود.

هنرپیشه ادامه می‌دهد: فجر یک هفته نیز به دلیل کنار کشیدن نفت با استراحت اجباری مواجه شد.وی به وضعیت تیم‌های فجر و قشقایی در لیگ یک اشاره می‌کند و می‌گوید: اگر سال آینده در لیگ برتر نماینده هم داشته باشیم برای کسب نتیجه باید شرایط تغییر کند که این مهم نیازمند عزم همگانی و حمایت همه جانبه است.

برچسب ها: فوتبال ، فارس ، التهاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار