سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین:
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین گفت:قزوین؛معین تهران بزرگ در زمان وقوع احتمالی حوادث غیرمترقبه بویژه زلزله است.
کد خبر: ۶۶۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 16 October 2018

قزوین؛معین تهران بزرگ در زمان وقوع احتمالی زلزله است

به گزارش تابناک قزوین،قدرت اله مهدیخانی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان در خصوص بازدید از ستاد بحران شهرداری منطقه 22 تهران در سخنانی بیان داشت:بر اساس تصمیم گیری سازمان مدیریت بحران وزارت کشور،استان قزوین ، به همراه استانهای مرکزی، قم، سمنان و مازندران که هم مرز و همجوار با استان تهران میباشند، به عنوان استانهای پیشتاز در امر امداد رسانی به شهروندان  تهران در زمان  وقوع زلزله احتمالی این شهر انتخاب شده اند.

وی افزود: در همین راستا  وظایف حساس و خطیری از آن جمله آوار برداری، امداد و نجات، اسکان ، تغذیه و.. برای آنها تعریف و مشخص شده است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان تصریح کرد: علاوه بر این استان قزوین به عنوان استان معین برای منطقه 22 تهران نیز معرفی شده که میبایست موارد فوق را به طور گسترده و اختصاصی در این منطقه به انجام برساند.

مهدیخانی تصریح کرد: با توجه به موقعیت حساس منطقه 22 تهران  که به طور مستقیم در حریم گسل شمال تهران واقع شده و بلند مرتبه سازی به شدت در آن در حال اجراست، داشتن اطلاعات کافی درخصوص تراکم جمعیت  و نوع سازه ها، جانمایی مکان های  اسکان اضطراری، مراکز حساس، مراکز درمانی، مسیرهای تردد و...گام مهمی در امر امداد رسانی موفق به این منطقه است.

وی هدف از این بازدید را برقراری ارتباط موثر با ستاد بحران شهرداری منطقه 22 جهت تبادل اطلاعات و برنامه ریزی و هماهنگی در راستای انجام موفق این طرح دانست و اظهار کرد: بازدید های تخصصی توسط این اداره کل  به همراه نمایندگانی از ارگانهای ذیربط مانند اورژانس، هلال احمر، آتشنشانی  و نیز برگزاری مانورهای عملیاتی و آموزشی در منطقه 22 تهران در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار