امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد با بیان این‌که مشکلات اقتصادی نباید سبب غفلت از تهاجم و نفوذ فرهنگی دشمن شود گفت: ریشه مشکلات داخلی اقتصاد ایران فرهنگی است .
کد خبر: ۶۶۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 16 October 2018

آیت‌الله «محمدرضا ناصری یزدی» در جریان دیدار با مسئولان نیروی انتظامی، دادگستری و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد با اشاره به این‌که دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران در تمام عرصه‌ها اقدام به تهاجم و مشکل‌تراشی کرده گفت: متاسفانه الان دیدگاهی در برخی افراد وجود دارد که مشکل فعلی کشور تنها اقتصادی است و نباید به دیگر عرصه‌ها توجه خاصی داشته باشیم .

وی با اشاره به این‌که تهاجم فرهنگی دشمن یک تهاجم بسیار گسترده و همه جانبه است،‌اظهار کرد:‌ دشمن تمام تلاش خود را به کار می‌بندد که بتواند زمینه‌ای فراهم کند تا ارزش‌ها و فرهنگ ناب اسلامی ایرانی مردم ما را از بین ببرد و اگر ما از این توطئه دشمن غافل بمانیم قطعا با مشکل مواجه می‌شویم .

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: توجه به مباحث دینی و فرهنگی جامعه از اهمیت بسیار زیادی قائل است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که پس از رفع مشکلات اقتصادی به دلیل بی‌توجهی‌هایی که داشتیم در بحران فرهنگی وارد نشده باشیم .

ناصری یزدی به مشکلات موجود اقتصادی کشور اشاره کرد با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی مربوط به داخل کشور است تصریح کرد: اگر در این شرایط همه با یکدیگر متحد می‌شدیم و برای رفع مشکلات با دغدغه و دلسوزی حرکت می‌کردیم قطعا بسیاری از مشکلات برطرف می‌شد .

امام جمعه یزد با بیان این‌که الان چشم و هم چشمی در گران کردن شده و هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم ادامه داد: فرهنگ سود بیشتر که در جامعه تولید، صادرات و واردات ما دیده می‌شود زمینه‌ای فراهم کرده که افراد به دنبال روش‌هایی باشند که سود بیشتری داشته باشند ولو اینکه کیفیت کار آنها هم پایین‌تر باشد اما سود بیشتر را دنبال می‌کنند .

وی با بیان این‌که همه این موارد به دلیل بی‌توجهی‌هایی است که به فرهنگ در زمینه‌های مختلف صورت گرفته گفت: اگر فرهنگ کار، تعهد، پایبندی به قانون و موارد مختلف دیگر را به نحو درست تقویت می‌کردیم قطعا الان شاهد چنین مشکلاتی در عرصه اقتصاد نبودیم .

ناصری یزید با تاکید بر این‌که بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی کشور ریشه فرهنگی دارد تصریح کرد: همین الان هم باید در کنار توجهی که به مباحث اقتصادی داریم باید به تقویت فرهنگ جامعه هم توجه کنیم و در راستای تقویت فرهنگ دلسوزی برای کشور و دیگر همنوعان، تقویت فرهنگ کار، تقویت فرهنگ دینی و اسلامی و تقویت فرهنگ زندگی انسان در عرصه‌های مختلف برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم .

ناصری یزدی در پایان با تاکید بر این‌که دشمن یک تهاجم همه جانبه علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران در دست اجرا دارد ادامه داد: اگر ما حتی یکی از جنبه‌هایی که دشمن در آن فعالیت می‌کند را رها کنیم قطعا با مشکل مواجه می‌شویم .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار