کد خبر: ۶۶۸۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹ 16 October 2018

تابناک / رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه دستگاه قضایی از سالمترین دستگاههاست گفت: کارکنان دستگاه قضایی از پاک ترین ، عادل ترین ، بی ادعا ترین و زحمت کش ترین افراد هستند و یک مورد خطا هم در دستگاه قضایی پذیرفتنی نیست.

به گزارش ایرنا، احمد سیاوش پور روز دوشنبه در همایش فصلی رئیسان، و دادستان های واحدهای قضایی استان اظهار داشت: خطا از منظر جامعه و مردم پذیرفته نیست و قضات باید الگوی همه خوبی ها ، انسان دوستی ها ، تواضع ها و کار و تلاش ها باشند.


وی با بیان اینکه شیطان تاپایان عمر درصدد فریب انسان هاست، تصریح کرد: باید در هر سن و سال و هر شرایطی مراقبت های زیادی کرد، چراکه شیطان می تواند ما را به پرتگاه سقوط دهد.


وی با بیان این که قضاوت جایگاه پیامبر و ائمه اطهار (ع) است و قضات باید قدر و منزلت جایگاه خودشان را بدانند افزود: حضرت علی (ع) ملاک معیارش در قضاوت حق بود .


سیاوش پور خاطر نشان کرد: اجازه ندهیم حتی جزئی ترین نیرو در دستگاه قضایی موجب خدشه دار شدن به عظمت این دستگاه در اذهان عمومی شود.
وی با بیان اینکه خودتان ناظر و دلسوز در استان باشید، گفت: دستگاه قضایی ، دستگاه سالمی است و با اقتدار و صلابت اهداف انقلاب اسلامی را با کارآمدی بیشتر به پیش می برد.
***دستگاه قضایی نباید نسبت به اتفاقات استان بی تفاوت باشد
سیاوش پور بر ضرورت توجه خاص به حقوق بیت المال و عامه مردم و همچنین پرهیز از افراط و تفریط و در پیش گرفتن اعتدال تاکید کرد.
وی با تاکید بر لزوم نظارت بر موضوعات بویژه حقوق بیت المال گفت: درصورتی که یک ماه غفلت در دستگاه قضایی صورت بگیرد، اتفاقات ناخوشایندی روی خواهد داد.
سیاوش پور همچنین به تخریب های ناشی از سیل در استان اشاره و بیان کرد: برخی تخریب ها اجتناب ناپذیر است و در کشورهای پیشرفته که از زیرساخت های قوی نیز برخوردار هستند ، حوادث طبیعی موجب تخریب های بسیاری می شود.
وی اضافه کرد: نگوییم هر کجا بلایای طبیعی همچون سیل اتفاق افتاد ، باید افراد را به دادگاه بکشانیم ولی بایستی بررسی شود ، آیا در سیل اخیر کوتاهی در ساخت و سازها توسط سازندگان و دست اندرکاران انجام شده است که اگر می توانست پیشگیری می شد، این خسارت را چه کسی باید جبران کند.
رئیس کل دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: ما قصد به چالش کشاندن دستگاههای اجرایی را نداریم اما وظیفه مان حسن نظارت بر اجرای قوانین است.
وی همچنین به نظارت بر حفظ منابع طبیعی و ملی استان ، سواحل، جنگل ها ، مراتع و رودخانه تاکید و بیان کرد: برداشت از رودخانه ها را ساماندهی کنید ؛ در برخی جاها رودخانه ها باید لایروبی شده وگرنه موجب تخریب می شود.
وی ادامه داد: در برخی جاها هیچ برداشتی از رودخانه نباید انجام شود و برخی جاها باید جداره رودخانه ها مقاوم سازی شود.
سیاوش پور گفت: برخی می گویند هیچ برداشتی از رودخانه ها نباید انجام شود که این اشتباه است و بایستی کار کارشناسی برای برداشت و یا عدم برداشت ان انجام شود.
** جلوی افراد سودجو از وضعیت اقتصادی کنونی و بازار گرفته شود
رئیس کل دادگستری گیلان در ادامه به وضعیت کنونی بازار و ارز نیز اشاره و بیان کرد: دشمن تلاش دارد تا با وارد آوردن فشار بر کشورمان به زعم خودش به موفقیت برسد.
وی با اشاره به اینکه اکنون در زمان ویژه ای بسر می بریم، تصریح کرد: دستگاه قضایی باید برای گذر به سلامت از این برهه کمک کند.
وی افزود: در استان فقط چند مورد احتکار بوده که مسئولان با تدبیر وارد شده اند اما در این وضعیت اقتصادی ممکن است بعضی افراد قصد داشته باشند با استفاده از این فضا ارزاق عمومی مردم را احتکار و بدبینی ایجاد کنند.
سیاوش پور اضافه کرد: متاسفانه در چنین شرایطی برخی خانواده ها با وجود مشهود بودن فراوانی کالاها با احتمال کمبود با حرص و ولع کالا می خرند و خود احتکاری می کنند.
وی تصریح کرد: در همین راستا، دستگاه قضایی بایستی با گشت های مشترک با نیروی انتظامی ، سپاه و اداره اطلاعات و تعزیرات حکومتی بر بازار نظارت داشته باشد.
رئیس کل دادگستری گیلان در خاتمه خطاب به رئیسان دادگستری ها و دادستان های شهرستان های استان گفت: دادستان ها و رئیسان دادگستری ها بایستی به موقع گزارش ها بویژه گزارش های مهم را به ما اطلاع دهند تا در جاهایی که نیاز است نه به جهت دخالت در قضاوت بلکه برای تسریع در امور مدیریت پرونده ها را برعهده بگیریم.
همایش فصلی رئیسان، و دادستان های واحدهای قضایی استان در سالن همایش های امام خمینی (ره) برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار