با هدف آماده سازی بسترهای خدماتی و امنیتی در ایام اربعین
در راستای اجرای توافقات به عمل آمده میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، کلانتران مرزی جمهوری اسلامی ایران در خوزستان با کلانتران مرزی استان بصره جمهوری عراق با هدف آماده سازی بسترهای خدماتی و امنیتی در ایام اربعین دیدار کردند.
کد خبر: ۶۶۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 15 October 2018

در خصوص آماده سازی بسترهای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی و همچنین حل مسائل جاری مشترک در مرزهای دو کشور، نشست مشترکی با حضور سردار عبداله نظرپور فرمانده مرزبانی خوزستان و کلانتران مرزی خرمشهر و آبادان از جمهوری اسلامی ایران و هیاتی از کلانتران مرزی استان بصره عراق به سرپرستی سرلشکر سلام جواد کاظم فرمانده منطقه 4 مرزبانی عراق در آبادان برگزار شد.

در این نشست مشترک طرفین در خصوص خدمات رسانی و تأمین امنیت زائران اربعین حسینی در دو سوی مرز، بررسی مسائل مرزی دو کشور و روان سازی ترانزیت منطقه مرزی شلمچه و حل مشکلات حوزه گمرکات دو کشور به گفتگو پرداختند.

در این دیدار رسمی و دیپلماتک که با استقبال ویژه مسئولان عراقی همراه بود، مصوباتی در هشت بند تصویب و به امضای مسئولان مرزی دو کشور رسید.

این نشست که ششمین دیدار مشترک کلانتران مرزی دو کشور ایران و عراق در حوزه های مرزی خوزستان از جمهوری اسلامی ایران و بصره عراق در سال 97 است، با هدف آماده سازی بسترهای خدمات رسانی و امنیتی در ایام اربعین و تسهیل امور مرزی دو کشور در نوار مرزی برگزار شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: اربعین97
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار