مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: 2 طرح آموزشی شامل مرکز کودکان جسمی و حرکتی و سالن ورزشی مجتمع خیرساز درمان یاب در این استان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۶۶۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹ 14 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، محسن پورگلیان افزود: مدرسه خیرساز حاجیه خانم صدیقه کازرونیان به مساحت 990 مترمربع و زیربنای یک هزار و 400 مترمربع می باشد که در قالب 6 کلاس درس، یک باب کتابخانه، یک باب سالن ورزشی و فیزیوتراپی و فضاهای اداری ساخته شده است.

وی اضافه کرد: مساحت کتابخانه این مرکز آموزشی، 27 مترمربع و مساحت سالن ورزشی و فیزیوتراپی آن نیز 80 مترمربع می باشد که در مجموع 27 میلیارد ریال از سوی خیر برای احداث این طرح هزینه شده است.

وی ادامه داد: این مرکز با استفاده از نظرات مربیان مدارس استثنایی احداث شده و دارای استانداردهای لازم برای کودکان استثنایی می باشد؛ همچنین از معماری ایرانی اسلامی برای طراحی بنای ساختمان بهره گرفته شده است.

به گفته پورگلیان، در پنج سال گذشته سه مدرسه ویژه کودکان استثنایی شامل مرکز اختلالات یادگیری باغچه بان، مدرسه کودکان استثنایی اوتیسم گل های بهشت و مرکز دانش آموزان ناتوان و ناشنوا در استان قم به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه گفت: سالن ورزشی مجتمع درمان یاب با 720 مترمربع مساحت نیز در منطقه محروم نیروگاه قم با مشارکت خیران مدرسه ساز ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع خیرساز درمان یاب یک هزار و 600 مترمربع فضای آموزشی دارد که در قالب 12 کلاس درس ساخته شده و علاوه بر سالن ورزشی دارای یک باب کتابخانه به مساحت 273 مترمربع می باشد.

پورگلیان با بیان این که خیران 30 میلیارد ریال برای احداث این مدرسه و فضاهای جانبی آن هزینه نموده اند، گفت: کمک خیران مدرسه ساز موجب شده استان قم از بحران سه شیفته شدن مدارس رهایی یابد و کمبودهای اعتبارات عمرانی فضاهای آموزشی و پرورشی تا حدی جبران شود.

مجمع خیران مدرسه ساز استان قم با کمک 300 خیر مدرسه ساز از سال 1378 تاکنون بیش از 120 باب مدرسه را تحویل آموزش و پرورش نموده که این رقم حدود 35 درصد مدارس احداثی استان قم را شامل می گردد؛ هم اکنون نیز حدود 20 باب مدرسه در دست احداث مجمع خیران مدرسه ساز قم قرار دارد.

سرانه استانداردهای جدید فضای آموزشی مسقف برای هر دانش آموز در سطح کشور 8.39 مترمربع است و قم با 4.32 مترمربع جزو استان هایی می باشد که از سرانه متوسط پایین تر است و رتبه 27 را در کشور داراست.

برای رسیدن به استاندارد ملی باید حدود 840 هزار مترمربع، برابر با 391 مدرسه به فضای آموزشی قم افزوده شود که برای دستیابی به این تعداد مدرسه، در قالب برنامه پنج ساله باید سالانه 2 هزار و 400 میلیارد ریال هزینه شود.

در سال تحصیلی جاری حدود 255 هزار دانش آموز در 665 مدرسه و 6 هزار و 783 کلاس درس با حضور 14 هزار معلم مشغول به تحصیل هستند؛ 97 درصد دانش آموزان در شهر قم و سه درصد نیز معادل هفت هزار دانش آموز در بخش های تابعه استان تحصیل می کنند.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار