سران قبایل خرمشهر و بصره در آستانه اربعین حسینی در بصره عراق دیدار کردند.
کد خبر: ۶۶۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ 14 October 2018

شیوخ و سران عشایر ایرانی و عراقی حاضر در این دیدار، ضمن گره کردن دستان خود به یکدیگر که تاکیدی بر پیوند برادری آنان بود، گفتند: کسانی که بر طبل تفرقه می کوبند خیال خام در سر می پرورانند و این اتحاد و همدلی پایانی ندارد.

سپس شیوخ و سران طوایف عرب ایران و عراق به ساختمان جدید کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره رفتند و در آنجا ندای لبیک یا حسین(ع) سر دادند تا به تفرقه افکنان و دشمنان اسلام بفهمانند که توطئه های آنها نمی تواند هیچ خللی به موضوع اخوت و برادری میان ملت ایران و عراق وارد کند.

امام جمعه خرمشهر در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان مردم مهمان نواز عراق و عشایر بصره گفت: این اجتماع مشترک همان تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر آن است که دو ملت ولایتمدار ایران و عراق از یک گوشت و خون هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید نبی موسوی افزود: دو ملت ایران و عراق عزم خود را جزم کرده اند تا امسال نیز به رغم وجود مشکلات فراوان از جمله تلاش دشمن برای وارد آوردن فشار اقتصادی و نشر بذر تفرقه در میان دو ملت ایران و عراق، حماسه بزرگ اربعین را در کنار یکدیگر خلق و تصاویر زیبایی از حماسه بزرگ میلیونی اربعین را به عالم مخابره کنند.

وی از مردم ایران و عراق خواست تا موضوع برداشته شدن ویزا میان دو کشور را به صورت یک مطالبه عمومی از دو دولت مطالبه کنند.

 

منبع: مهر

برچسب ها: اربعین ، بصره ، خرمشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار