رئیس شورای اسلامی شهر سمنان به برخی از پرسش‌ها در ارتباط با جابجایی‌های مدیریتی در شهرداری سمنان پاسخ گفت.
کد خبر: ۶۶۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶ 13 October 2018

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از مرآت:

بیش از پنج‌ماه قبل سیدمسعود سیادتی، رئیس شورای اسلامی شهر سمنان به مناسبت فرارسیدن سالروز شوراها در جمع خبرنگاران حاضر شد و طی یک نشست خبری به پرسش‌های آنان پاسخ گفت. یکی از پرسش‌ها در نشست مذکور در ارتباط با بکارگیری نیروهای غیربومی در شهرداری سمنان بود. سیادتی در این ارتباط به صراحت تأکید کرد: به شهردار محترم اجازه نداده‌ایم تا به جز یک مشاور، فرد دیگری را از سایر نقاط کشور به شهرداری سمنان بیاورد.

اکنون و با گذشت حدود 160 روز از این اظهارات، اوضاع به گونه‌ای دیگر رقم خورده است و ظاهرا فارغ از این که مشاور مذکور به سمت معاونت شهردار دست یافته است، معاون عمرانی شهردار نیز از میان نیروهای غیربومی انتخاب شده است و ظاهرا افراد غیربومی دیگری نیز در سایر سمت‌های دست‌پایین‌تر بکار گرفته شده‌اند. این موضوع سبب شد تا طی گفتگویی، سخن پیشین رئیس شورای اسلامی شهر سمنان را به وی یادآور شویم.

سیدمسعود سیادتی در پاسخ به سوال مرآت در این ارتباط تصریح کرد: شما به بروشورهای تبلیغاتی ما مراجعه کنید؛ خواهید دید که یکی از وعده‌های ما ساماندهی ساختار اداری است. ساختار اداری باید سامان پیدا کند، چه با نیروهای بومی و چه با نیروهای غیربومی. وقتی که نیروهای بومی استعداد خود را نشان ندهند ما به سراغ نیروهای غیربومی می‌رویم. ما سِمت آقای گرانمهر را به 9 نفر از نیروهای شهرداری، از قوی گرفته تا ضعیف، پیشنهاد کردیم. یعنی همه آدم‌های قدری که شما فکر می‌کنید باید به آن‌ها پیشنهاد می‌دادیم، به آن‌ها پیشنهاد شده است و از آن‌ها که بگذریم نیروهای ضعیف هم نپذیرفتند. وقتی آن‌ها نپذیرند ما سازمان را معطل نگه‌نمی‌داریم و آن را اصلاح می‌کنیم.»

سیادتی در پاسخ به پرسش دیگری ارتباط با علت کناره‌گیری حمید دهرویه از سمت معاونت شهردار گفت:«آقای دهرویه خودش استعفا کرد، به ما چه؟ آقای دهرویه یک‌بار در روز معارفه آقای ناظم‌رضوی استعفا کردند و بعد هم خودشان به شورا آمدند و خواهش کردند که ایشان را به دانشگاه علمی-کاربردی شهرداری منتقل کنیم و ما در نهایت از آقای استاندار خواهش کردیم که ایشان را به عنوان رئیس سازمان همیاری شهرداری‌ها منصوب کنند. کار بدی کردیم؟»

وی در ارتباط با جابجایی اخیر در حوزه روابط عمومی شهرداری گفت:«این از اختیارات رئیس دستگاه است و هرکس را که دلش بخواهد می‌تواند تغییر بدهد؛ به من چه ربطی دارد؟ روابط عمومی شورا از روابط عمومی شهرداری جداست؛ ممکن است آقای شهردار بخواهد همه نیروها را (در این حوزه) تغییر بدهد و نیروهای متخصص‌تری بیاورد.»

سیادتی در پایان در واکنش به این گفته خبرنگار مرآت که وقایع اتفاق افتاده با آن‌چه که در نشست خبری اردیبهشت‌ماه عنوان کرده‌اید در تعارض است گفت:«معصیت که نشده است. ما می‌خواستیم وضعیت کمی بهتر بشود و می‌خواستیم نیروهای خودمان را در جای دیگری استفاده کنیم و استفاده هم کرده‌ایم. سازمان باید قوی بشود و این که یکی رفت و یکی آمد خیلی چیز مهمی نیست که بخواهیم خیلی به آن بپردازیم.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار