مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به آغاز پوشش امدادی زائران اربعین از امروز در خوزستان گفت: 27 پست امدادی در ایام اربعین حسینی در مسیر تردد زائران برپا می شود.
کد خبر: ۶۶۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 13 October 2018

دکتر علی خدادادی در حاشیه نشست شورای اربعین جمعیت هلال احمر خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ها و خدمات هلال احمر در ایام اربعین حسینی(ع)، اظهار کرد: پوشش امدادی به زائران اربعین حسینی از امروز 21 مهرماه تا 10 آبان به مدت 20 شبانه‌روز آغاز می‌شود.

وی افزود: 27 پست امدادی در قالب 9 پست در مسیر منتهی به مرز چذابه و در محل پایانه، 6 پست در مسیر مرز شلمچه و پایانه، 2 پست امدادی در عین دو اهواز و حمیدیه، 4 پایگاه امداد و نجات در ورودی های استان، 6 پایگاه ثابت امداد و نجات در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزها و دو قرارگاه امدادی در پایانه ها کار خدمات رسانی به زائرین را بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان بیان کرد: 252 نفر در روز با تجهیزاتی از قبیل 6 موتورلانس، 37 آمبولانس، 2 فروند بالگرد ،17 خودروی نجات، 23 خودروی پشتیبانی، 12 موتورسیکلت و 2 خودروی ارتباطات سیار با فرستنده و گیرنده قوی در خدمت زائرین اربعین خواهند بود.

خدادادی اضافه کرد: 4 اردوگاه اسکان هر کدام به استعداد 500 نفر نیز برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده و در صورت نیاز در دو مرز برپا خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اشاره به پست‌های امدادی هلال احمر مسیرهای پیاده‌روی اربعین حسینی، یادآور شد: پایگاه‌های امداد و نجات در ورودی‌های استان در اندیمشک، ایذه، بهبهان و هندیجان و همچنین پست‌های امدادی در عین دو اهواز و حمیدیه در مسیر چذابه با مسئولیت هلال احمر اهواز به زائرین خدمات ارائه می‌کنند.

خدادادی بیان کرد: 6 پایگاه امداد و نجات بین شهری ثابت در محورهای آبادان، سربندر، اندیمشک، خرمشهر، رامهرمز و امیدیه کار امدادرسانی به زائران اربعین حسینی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های آمادگی پیش از طرح، گفت: دوره آموزشی بهداشت و ساماندهی تجمعات انبوه و جمعیت متحرک، مسابقات دو امدادی و آمادگی جسمانی، نشست توجیهی و آموزشی عوامل اعزامی هلال احمر خوزستان به عتبات عالیات برنامه‌های آمادگی پیش از طرح هلال احمر برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی بودند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: هلال احمر ، اربعین97
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار