عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مکانیزه نبودن پل‌های عابر پیاده و عدم تردد مردم از این پل‌ها، گفت: طی دو سال گذشته سه نفر هنگام تردد از بلوار جمهوری در محل میدان شریعتی (زیرگذر شریعتی) در حوادث ترافیکی جان باخته‌اند.
کد خبر: ۶۶۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ 13 October 2018

محمدرضا ایزدی با اشاره به حوادثی که طی دو سال گذشته در زیرگذر شریعتی رخ داده است، گفت: در میدان شریعتی در بلوار جمهوری زیرگذری احداث شده که در آن محل، تنها یک پل عابر پیاده غیر مکانیزه وجود دارد. به علت مشکلات فنی و نبود پل عابر پیاده مکانیزه، کسی از پل عابر پیاده استفاده نمی‌کند که این موضوع موجب وقوع حوادثی شده است.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته در این حوادث، سه نفر در این محل جان باخته‌اند. متأسفانه فرهنگسازی تردد از پل عابر پیاده نیز به خوبی انجام نشده است و همیشه در این زمینه عقب هستیم. حتی دانشجویان نیز از پل‌های عابر پیاده روبروی دانشگاه استفاده نمی‌کنند.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه تصریح کرد: در بهمن ماه سال گذشته در بودجه 97 مصوب شد که پل عابر پیاده‌ای که در بلوار جمهوری (میدان شریعتی) قرار دارد و مورد استفاده مردم نیستبه پل عابر پیاده مکانیزه تبدیل شود.

ایزدی ادامه داد: همچنین با توجه به وجود مدارس و تردد زیاد از مسیر بین بلوار جمهوری و میدان شریعتی در بودجه 97 مصوب شد که پل مکانیزه در این مکان احداث شود تا شاهد حوادث بیشتری نباشیم.

وی با اشاره به علت عدم اجرای پروژه‌ها، گفت: متاسفانه این پروژه‌ها در دستور کار قرار دارند اما به دلیل مشکلات مالی شهرداری بسیاری از پروژه‌ها عقب افتاده است. شهرداری مطالبات زیادی از شرکت نفت و شرکت ملی حفاری و ... دارد. همچنین مطالبات شهرداری بابت حق آلایندگی و عوارض 220 حلقه چاه پرداخت نشده است و در این شرایط شهرداری اعتباری برای انجام پروژه‌ها ندارد. ساخت و ساز چندانی هم انجام نمی‌شود تا شهرداری درآمد داشته باشد.

عضو شورای شهر اهواز خواستار پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس خبرگان جهت پرداخت حق آلایندگی و عوارض به شهرداری اهواز شد و گفت: باید نمایندگان مجلس و خبرگان به فکر شهر باشند و با اهرم‌هایی که وجود دارد جهت پرداخت حق آلایندگی و عوارض فشار بیاورند. حق آلایندگی و عوارض می‌تواند اهواز را دگرگون کند.

ایزدی با اشاره به چاله‌هایی که در سطح شهر وجود دارد نیز اظهار کرد: در سطح شهر چاله‌های زیادی بر اثر حفاری‌هایی که انجام شده وجود دارند. بخشی از این حفاری‌ها توسط شرکت آب و فاضلاب انجام شده و طبق تعهداتشان باید این حفاری‌ها را آسفالت و مرمت‌سازی کنند اما متأسفانه این کارها را به موقع انجام نمی‌دهند.

وی افزود: همچنین بخشی از حفاری‌ها به دلیل عدم زیرسازی مناسب به مرور زمان آسیب دیده‌اند که باید شهرداری نسبت به مرمت این چاله‌ها اقدام کند اما به علت نبود قیر در کشور، این مرمت‌سازی‌ها انجام نشده است.

عضو شورای شهر اهواز ضمن تصریح کرد: شهردار اهواز اعلام کردند که به جای مطالبات شهرداری به ما قیر بدهید تا کارخانه آسفالت بچرخد زیرا عدم فعالیت کارخانه آسفالت موجب بیکاری تعداد زیادی از کارگران می‌شود و مرمتی نیز در سطح شهر انجام نخواهد شد.

ایزدی عنوان کرد: بخشی دیگر از مرمت‌ها باید روزانه انجام شود که متأسفانه به علت عدم انجام مرمت کارها انباشت و مشمول زمان می‌شوند و نارضایتی مردم را در پی دارد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: شهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار