مدیرکل استاندارد خراسان‌رضوی گفت: از مجموع ۸۵ بیمارستان و مرکز درمانی‌ که آسانسورهایشان مورد ارزیابی قرار گرفته تنها یک مورد استانداردهای لازم را رعایت کرده و متاسفانه ۸۴ مورد دیگر دچار نواقص زیادی هستند.
کد خبر: ۶۶۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 13 October 2018

به گزارش تابناک : علیرضا جمیع صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر حدود هزار قلم کالا با استاندارد اجباری داریم و می‌خواهیم که با همراهی رسانه بحث استانداردسازی را جدی‌تر بگیریم و در 6 ماهه نخست سال 97، 103 مورد صدور پروانه، 142 مورد تمدید پروانه، 7458 مورد نمونه‌برداری از مراکز تولید و عرضه، 8050 مورد بازرسی از مراکز تولید و عرضه و 1008 مورد بازرسی از تجهیزات تفریحی داشتیم.

وی افزود: در بحث ورود و خروج کالا هم استانداردهای اجباری چک می‌شود و برای 328 کالای وارداتی و 529 کالای وارداتی استان پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شد.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی در رابطه با آخرین اقدامات صورت گرفته در بحث استانداردسازی امکان عمومی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی شهربازی‌ها و پارک‌های آبی استان دارای تائیده استاندارد هستند و این مجموعه هر 3 ماه یکبار پیگیر به‌روزرسانی مجوز استاندارشان باشند و پله برقی هم در مصوبه اخیر شورای عالی استاندارد در لیست استاندارد اجباری قرار گرفت و آسانسورهای منازل هم باید سالی یک نوبت تست شود که مسئولیت آن با مدیر ساختمان است.

وی افزود: همچنین آسانسورهای غیراستاندارد دستگاه‌های دولتی هم پلمب شده و پس از استانداردسازی فعال خواهد شد و اخطارهای لازم از سوی استانداری و دستگاه قضایی داده شده و اگر اتفاقی رخ دهد مدیر آن مجموعه باید پاسخگو باشد و در آخرین ارزیابی صورت گرفته از 84 آسانسور 28 دستگاه دولتی استان تنها 6 مورد آن تائید شده و 78 مورد دیگر غیراستاندارد بودند و کل مجموعه‌ها 309 دستگاه بازرسی شده که 105 مورد آن تایید شده است.

جمیع تصریح کرد: نظارت بر مهدهای کودک هم در بحث استاندارد بودن محصولاتشان به‌صورت مستمر انجام شده و اشکالات موجود جهت رفع به بهزیستی اعلام شده است و 300 مهدکودک استان در 6 ماهه نخست سال 97 مورد بازدید قرار گرفت که متاسفانه هیچکدام دارای استاندارد لازم نبودند و باید زمینه ترویج استاندارد را با همراهی رسانه‌ها گسترش دهیم.

وی تاکید کرد: تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس و ادارات دارای استاندارد اجباری هستند به تمامی مجموعه‌ها اعلام کرده‌ایم که شما موظف هستید تنها کالای دارای نشان استاندارد را خریداری کنید و اگر خلاف آن عمل کنید و اتفاقی رخ دهد عواقب ناشی از آن با خودتان است.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت استاندارد آسانسورهای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، گفت: یکی از حوزه‌هایی که نظارت ویژه بر آن داریم حوزه سلامت بوده و از مجموع 85 بیمارستان و مرکز درمانی‌ای که آسانسورهایشان مورد ارزیابی قرار گرفته است تنها یک مورد استانداردهای لازم را رعایت کرده است و متاسفانه 84 مورد دیگر دچار نواقص  زیادی بودند و به تمامی این واحدهای درمانی اعلام کرده‌ایم که نسبت به استانداردسازی آسانسورهایشان اقدام کنند و در 13 شرکت بازرسی آسانسور استان 35 بازرس فعال هستند و در 6 ماهه دوم امسال نظارت‌ها ویژه‌تر خواهد بود.

جمیع گفت: هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها دارای استاندارد اجباری نیستند، اما اگر واحد اقامتی‌ای خودش پیگیر این امر باشد می‌توانیم همراهی و همکاری لازم را داشته باشیم تا در بحث استاندارد بودن هم نمونه باشند.

وی افزود: استاندارد به عنوان چهارمین انقلاب صنعتی بوده و همه ساله مراسم گرامیداشت 14 اکتبر روز جهانی استاندارد در سراسر کشور برگزار می‌شود و برنامه‌های امسال هفته ملی استاندارد هم که سال حمایت از کالای ایرانی است با شعار کالای استاندارد ایرانی می‌خریم برگزار می‌شود و برنامه امسال استان هم از 8 تا 12 روز شنبه 28 مهر ماه 97 با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد و استاندار خراسان‌رضوی در سالن صبا صداوسیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار