مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردکان از اجرای چهارمین دوره طرح آمارگیری مسکن روستایی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۶۶۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 13 October 2018

به گزارش تابناک یزد، مسعود جدیدی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردکان گفت: طرح آمارگیری مسکن روستایی در اردکان با نظارت مرکز آمار ایران از تاریخ ۲۱ مهر الی ۲۱ آبان درسراسر کشوربه طور همزمان در سطح ۸۵۰۰ روستای منتخب که طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ بیش از ۲۰ واحد مسکونی روستایی را دارند اجرا می‌شود که شامل ۲۳۰ هزار واحدمسکونی درسراسرکشوراست.

جدیدی افزود: با توجه به نیاز به اطلاعات جامع دقیق و به هنگام از وضعیت کمی و کیفی مسکن در روستا‌های کشور به منظور سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور مربوط به مسکن روستایی در کشور برای اولین بار در سال ۸۲ پس از تصویب در شورای عالی آمار کشور از سوی بنیادمسکن اجرا شد.

وی ادامه داد: این طرح در جهت به روزرسانی آمار اطلاعات هر ۵ سال یک بار تکرار می شودکه نتایج آن در قالب امور اطلاعات کشوری استانی و شهرستانی منتشر خواهد شد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردکان گفت: آمار و اطلاعاتی که از این طرح حاصل می‌شود به منظور شناخت ویژگی‌های کمی و کیفی مسکن در روستا‌های کشور، روند تحولات آن در طول زمان و توسعه سیستم جامع اطلاعاتی مسکن روستایی کشور است .

وی گفت: بنیادمسکن قصد دارد یک پایگاه تخصصی از اطلاعات مسکن روستایی کشور تهیه کند و با استفاده از این آمار تهیه و تدوین شاخص‌های مسکن روستایی را ارزیابی، و تغییرات هزینه احداث هر واحد مسکن روستایی و نقش تسهیلاتی که بنیاد مسکن به واحد مسکونی اعطا می‌کند برای ساخت این واحد‌ها استفاده کند.

جدیدی ادامه داد: جهت تجزیه و تحلیل وضعیت روستا‌های کشور از نظربافت مسکونی، نحوه گسترش آن بافت و الگوی استفاده از مصالح و امکانات مرتبط با مسکن روستایی به تفکیک هر استان و شهرستان موردبهره برداری قرارمی گیرد.

وی گفت: بنیادمسکن ازسال ۸۴ یک طرحی را به عنوان طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با هدف مقاوم سازی دو میلیون واحد مسکونی روستایی در سطح کشور تهیه و تصویب وازهمان سال به محل اجرا درآورد که تا کنون منجر به مقاوم سازی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح کشور شده است.

جدیدی افزود: براساس هدف گذاری که این طرح دارد مقاوم سازی دو میلیون واحد مسکونی روستایی دیگر در دستور کاربنیادقراردارد که باتوجه به اهمیتی که این طرح دارد آمارگیری این دوره بادوره‌های قبل یک تفاوتی‌هایی دارد و این تفاوت این است که اداره مسکن موظف شد درآمارگیری این دوره ۳۰ درصد از نمونه واحد‌های مسکونی که آمارگیری می شود از واحد‌هایی باشد که از تسهیلات این طرح ویژه استفاده و واحد‌های خود را احداث کردند و بتوانیم مقایسه‌ای با سایر واحد‌های مسکونی که ازاین تسهیلات استفاده نکردند داشته باشیم.

وی گفت: درسطح شهرستان اردکان ۱۵ روستابرای این طرح انتخاب شده که بخش مرکزی، روستای ترک آباد و چاه افضل دربخش عقدا، روستای زرجو و شمس آباد روستای رباط پشت بادام و ... جزءآن هستند.

جدیدی گفت:آمارگیران باکارت شناسایی به درب منازل روستای نزدیک مراجعه می کنند و اطلاعات واحد مسکونی را از طریق مصاحبه مستقیم و تکمیل پرسشنامه مربوطه جمع آوری می‌کنند که اطلاعات مربوط به خود روستارا از طریق مصاحبه مستقیم اعضای شورای اسلامی و دهیار روستاو معتمدین محلی و تکمیل آن پرسشنامه هاجمع آوری می‌شود.

جدیدی ادامه داد: درخواستی که از اهالی روستا‌هایی که نام بردم دارم این است که همکاری دهیاران، معتمدین روستا، همکاری کاملی با مأمورین آمارگیری داشته باشند اطلاعات صحیح و دقیقی از وضعیت منزل مسکونی وروستای خود درپاسخ به سوالات مأمورین ما بیان کنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار