رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز:
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز با بیان اینکه روزانه ٧٠٠ تا ۹۰۰ تن زباله در اهواز تولید می شود، گفت: سالانه ١٢٠ میلیارد تومان از منابع شهرداری اهواز صرف جمع آوری و سازماندهی پسماند می‌شود.
کد خبر: ۶۶۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 12 October 2018

حجت الاسلام جاسم موسی‌پور اظهار کرد: مشکلات اقتصادی، فقر، بیکاری و اعتیاد و از جمله عوامل مهم گرایش و شیوع معضل زباله گردی در کشور هستند که این پدیده منشا بروز مشکلاتی چون مبتلا شدن این افراد به بیمارهای خطرناک و شیوع آنها در جامعه، به وجود آمدن آلودگی و چهره زشت برای شهرها و دیگر معضلات اجتماعی است.

وی با بیان اینکه روزانه ٧٠٠ تا ۹۰۰ تن زباله در اهواز تولید می شود، بیان کرد: سالانه ١٢٠ میلیارد تومان از منابع شهرداری اهواز صرف جمع آوری و سازماندهی پسماند می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اهواز گفت: کارخانه بازیافت و دفن بهداشتی زباله، پنج سال پیش با هدف بهبود مسایل زیست محیطی در منطقه برومی در حومه شرقی اهواز در سایت صفیره راه اندازی شد. انبارهای ضایعاتی به دلیل تفکیک ناقص زباله‌ها، عامل مهمی در پایین اوردن کیفیت زباله تحویلی به سایت صفیره است و صرفه اقتصادی بازیافت نهایی را تحت شعاع قرار می‌دهد.

عضو شورای شهر اهواز افزود: باید تفکیک زباله در جامعه فرهنگ‌سازی شود و شهرداری‌ها به طور سیستماتیک جمع‌آوری زباله را انجام دهند. حتی جمع‌آوری قسمتی از مواد قابل بازیافت را در اختیار کسانی که به دنبال تأمین معیشت از این راه هستند قرار دهند.

وی عنوان کرد: طی سه ماه آینده بناست که به شکل اصولی بحث تفکیک زباله از مبدا توسط سازمان پسماند اهواز کلید بخورد. در این راستا با پیش زمینه آموزش شهروندی و کار فرهنگی و همکاری مردم، زباله گردان بدون وساطت دلالان ساماندهی شده و شهرداری ر‌ا مستقیما در این امر یاری کنند.

موسی پور گفت: تفکیک زباله ضمن آنکه از آلودگی محیط زیست تا حدود زیادی جلوگیری خواهد بود امکان تولید انرژی از زباله نیز فراهم می شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار