مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه اکنون واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها در دسترس است، گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا مخصوصا برای گروه‌های پرخطر جهت پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا توصیه می‌شود.
کد خبر: ۶۶۶۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ 17 October 2018

فرهاد صفدری با اشاره به آغاز اپیدمی بیماری آنفلوآنزا بر لزوم پیشگیری از این بیماری تاکید و اظهار کرد: تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق استراحت کافی، ورزش و تغذیه مناسب از جمله استفاده از سبزیجات و میوه‌جات از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا جلوگیری می‌کند.

مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان با تأکید بر لزوم رعایت موارد بهداشتی جهت پیشگیری از بروز بیماری آنفلوآنزا، گفت: شستشوی مرتب دست‌ها، پرهیز از روبوسی و دست دادن نیز در این زمینه ضروری است.

صفدری ادامه داد: عطسه نکردن در فضای آزاد و قرار ندادن دستمال کاغذی خود در فضای آزاد از دیگر مواردی هستند که باید در این زمینه رعایت شوند. همچنین استفاده از ژل ضدعفونی کننده دست در این زمینه تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه اکنون واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها در دسترس است، تصریح کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا مخصوصا برای گروه‌های پرخطر جهت پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا توصیه می‌شود.

مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان اظهار کرد: افراد بالای 60 سال، زنان باردار، کودکان زیر پنج سال، افرادی بیماری مزمن قلبی، ریوی، داخلی و کسانی که نقص ایمنی بدنی دارند، از گروه‌های خطر در ابتلا به آنفلوآنزا محسوب می‌شوند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار