رئیس اداره جنگل و جنگلداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس اداره جنگل و جنگلداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ،بیش از یکصد هکتار جنگل‌کاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام میشود و 6 پارک جنگلی جدید به مجموعه پارک‌های جنگلی استان اضافه می‌شود.
کد خبر: ۶۶۶۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 11 October 2018
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس اداره جنگل و جنگلداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بهزاد گلابیان در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر که 100 هکتار جنگل‌کاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در دستور کار است اظهار کرد: نهال‌کاری مثمر و غیرمثمر در سه حوزه آبخیز استان شامل اگره در دامغان، دهنمک در آرادان و سورخان در شاهرود انجام خواهد شد.
گلابیان با بیان این که در استان سمنان دو رویشگاه شامل رویشگاه خزری به مساحت 58 هزار هکتار و رویشگاه ایران‌تورانی به مساحت 294 هزار هکتار وجود دارد گفت: رویشگاه ایران‌تورانی که از جنگل‌های ارس دامنه شمالی آغاز می‌شود وتامناطق کویری ادامه دارد، مناطق بیابانی و نیمه‌بیابانی استان را شامل می‌شود.
وی با اشاره به جنگل‌کاری 50 هکتاری در حوزه آبخیز دهنمک گفت: افزون بر این 50 هکتار نهال‌کاری ارس و زرشک در اگره و 16 هکتار در حوزه سورخان شاهرود شامل 4 هکتار نهال‌کاری مثمر و 12 هکتار نهال‌کاری غیرمثمر صورت خواهد گرفت.
رئیس اداره جنگل و جنگلداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، خشکسالی، آفات و آتش‌سوزی را سه عامل آسیب‌زا برای جنگل‌ها عنوان کرد و گفت: پروسه احیای درختان ارسِ از بین رفته، بسیار زمان‌بر است با این وجود در مناطقی که آتش‌سوزی باعث از بین رفتن درختان می‌شود، برنامه‌های احیاء را اجرا می‌کنیم.
گلابیان با بیان این که نهال‌های غرس‌شده به سه سال مراقبت و آبیاری نیاز دارند گفت: پس از سه سال مراقبت، ریشه‌های درختان به منابع آب در عمق خاک دسترسی پیدا می‌کند.
سال گذشته جنگل‌کاری در 10 هزار هکتار از بیابان‌های استان انجام شد.
وی در ادامه با یادآوری نهال‌کاری در 10 هزار هکتار از بیابان‌های استان سمنان در سال گذشته گفت: 155 هزار هکتار از مجموع 352 هزار هکتار پوشش جنگلی را درختان ارس، 58 هزار هکتار را درختان پهن‌برگ و مابقی را گونه‌های بیابانی گز و تاغ تشکیل می‌دهد.
رئیس اداره جنگل و جنگلداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اعلام این خبر که سالانه 100 تا 200 هکتار جنگلکاری در استان سمنان انجام می‌شود گفت: بیش‌ترین نگرانی ما درباره جنگل‌ها مربوط به آتش‌سوزی در نیمه شمالی استان است.
گلابیان در ادامه با بیان این که استان سمنان پیش‌تر دارای 15 پارک جنگلی بود گفت: در حال حاضر با کمک شهرداری‌ها 6 پارک جنگلی به مجموع مساحت 400 هکتار به این آمار اضافه شده است که برخی از آن‌ها تکمیل شده و مابقی در دست تکمیل است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار