عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یک فوریت طرح کاهش عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان تصویب شد.
کد خبر: ۶۶۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 11 October 2018

عامر کعبی با اشاره به لزوم توجه جدی به معیشت مرزنشینان، اظهار کرد: در قانون بودجه سال ۹۷ زائران عتبات در ایام اربعین از پرداخت عوارض خروج معاف شده بودند که در این طرح خواستار برخورداری مرزنشینان نیز از معافیت پرداخت عوارض شدیم.

وی افزود: طبق قانون عوارض خروج از کشور زائران عتبات در سفرهای زمینی ۲۵ هزار تومان و در سفرهای هوایی ۷۵ هزار تومان محاسبه می‌شود که در صورت تصویب نهایی این قانون مبلغ عوارض خروج از کشور مرزنشینان نیز بر همین اساس محاسبه می‌شود چرا که اعتقاد داریم بخش عمده ترددهای مرزی برای فعالیت‌های اقتصادی و معیشتی است و باید به‌این نکته توجه شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن سفرهای زیارتی اربعین حسینی، بیان کرد: دشمنان با توطئه‌ها و تبلیغات گسترده سعی در کمرنگ کردن بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان را دارد؛ اختلاف افکنی و نفاق میان مردم ایران و عراق هم با همین هدف بود.

وی به هزینه‌های سفر اربعین هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه امسال با افزایش قیمت دلار و نوسانات ارزی هزینه سفرهای زیارتی به بیش از سه برابر سال گذشته افزایش پیدا کرده است و عمده هزینه مربوط به ویزا است و باید برای آن چاره ای اندیشید. در تلاشیم تا با توجه به شرایط موجود، تردد زائرین اربعین تسهیل یابد.

کعبی با اشاره به رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که در خصوص کاهش این هزینه داشته، عنوان کرد: متاسفانه هزینه روادید با شرایط موجود به بیش از سه برابر سال قبل می‌رسد و در این خصوص با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دیدار و گفت و گو داشتیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: وزارت خارجه باید رایزنی و اهتمام ویژه از طریق دولت عراق داشته باشد تا هزینه ویزا را کاهش بدهند و هم اینکه بانک مرکزی ارز دولتی و با نرخ پایین برای ویزا در نظر بگیرد تا هزینه ها کاهش یابد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار