مهرعليزاده:
نماينده تام‌الاختيار استاندار خوزستان در امور اشتغال با حضور در جهاد دانشگاهي خوزستان، از روند استقرار خط توليد مته حفاري در اين سازمان بازديد كرد.
کد خبر: ۶۶۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹ 10 October 2018

دكتر يداله مهرعليزاده در بازديد از روند استقرار خط توليد مته حفاري جهاد دانشگاهي خوزستان، گفت: تدوين دانش فني و راه‌اندازي خط توليد مته حفاري كه پيش از اين كشور به واردات آن وابسته بود، غروربرانگيز و موجب افتخار است. انجام چنين كاري و دستيابي به اين موفقيت، ارزش علمي، انساني و فني بالايي دارد؛ به‌ويژه براي كشور ما كه با تحريم‌هاي ظالمانه‌اي مواجه است، اين موفقيت، برگ افتخاري براي كشور، جامعه علمي و جهاد دانشگاهي است.

وي افزود: مهم‌ترين وظيفه معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري خوزستان، كمك به توسعه استان و فراهم كردن شرايط رشد اقتصادي است كه لازمه آن، انجام فعاليت‌هايي است كه منجر به توليد دانش فني شوند، زيرا توليد دانش فني، پيشران توسعه استان است.

مهرعليزاده تصريح كرد: اقتصاد استان خوزستان، متاثر از نفت است و در نتيجه تحريم، دو برابر بيشتر از استان‌هاي ديگر تاثيرپذيري دارد؛ براي پيش‌گيري از اين مساله، لازم است در زمينه تدوين و توليد دانش فني بيش از گذشته فعاليت شود و واحدهايي كه در اين زمينه فعاليت مي‌كنند، مورد حمايت قرار گيرند. بسياري از كالاهايي كه به كشور وارد مي‌شوند، امكان توليد در داخل را دارند و تنها لازم است با مديريت صحيح، منابع به سمت واحدهاي توليدي و دانش‌بنيان هدايت شود.

قائم‌مقام معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري خوزستان تاكيد كرد: منابع به اندازه كافي در كشور وجود دارد و تنها لازم است با هماهنگي و مديريت صحيح منابع، واحدهاي توليدي مورد حمايت قرار گيرند. تحريم، در كنار مشكلاتي كه ايجاد كرده، مزايايي نيز براي كشور داشته است و در مقايسه با سال 90، اقتصاد ايران بزرگ‌تر و پوياتر شده است و آسيب‌پذيري آن در برابر تحريم‌ها كمتر شده است.

نماينده تام‌الاختيار استاندار خوزستان در امور اشتغال ضمن تبريك موفقيت جهاد دانشگاهي در تدوين دانش فني و توليد مته‌هاي حفاري، گفت: در مجموعه استانداري خوزستان اين آمادگي وجود دارد كه از واحدهايي كه اين توانايي را دارند كه منابع را به توليد محصول تبديل كنند، حمايت كنيم.

سيدعليرضا علوي، رييس سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان نيز در اين ديدار با اشاره به فعاليت‌هايي كه در زمينه استقرار خط توليد مته حفاري در اهواز انجام شده است، گزارشي از فعاليت‌هاي انجام شده در اين پروژه ارائه كرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: جهاد دانشگاهی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار