روز سه شنبه؛
به گزارش تابناک گیلان، این روزها با نزدیک شدن به فضای برگزاری انتخابات مجلس، شاید کمتر کسی به وظیفه اصلی و قانونی یک نماینده دقت داشته باشد و گاهی خود کاندیداها نیز برای اینکه نظر بیشتری را به سمت خود جذب کنند ترفندهای تبلیغاتی ای را به کار برند که با وظیفه های ذاتی نمایندگان فاصله زیادی دارد.
کد خبر: ۶۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 26 July 2015
به گزارش تابناک گیلان، این روزها با نزدیک شدن به فضای برگزاری انتخابات مجلس، شاید کمتر کسی به وظیفه اصلی و قانونی یک نماینده دقت داشته باشد و گاهی خود کاندیداها نیز برای اینکه نظر بیشتری را به سمت خود جذب کنند ترفندهای تبلیغاتی ای را به کار برند که با وظیفه های ذاتی نمایندگان فاصله زیادی دارد.

پای صحبت مردم که می نشینی گاهی چیزهایی را بیان می کنند که شاید اصلا ارتباطی به مجلس و حوزه نمایندگی نداشته باشد.

این مسئله به نوعی در بین بسیاری از اقشار جامعه دیده و شنیده می شود و فرقی ندارد فرد مخاطبت بازاری باشد یا کارگر، فرهنگی باشد یا راننده تاکسی. درخواستهایی که بسیاری از مردم از نمایندگان مجلس دارند با آنچه در قانون برای آن دیده شده بسیار متفاوت است.

این روزها که تب و تاب تبلیغاتی البته خارج از زمان قانونی بسیار داغ شده و کاندیداهای مختلف به نوعی سعی دارند در کنار مشارکت مردمی حداکثر رای مثبت را از آن خود کنند، دیده می شود در شعارهای تبلیغاتی، سخنرانیها، سمینارها، همایش ها و دورهم نشینی ها نیز از چیزهایی سخن به میان می آید که وظایف ذاتی یک نماینده نیست و در نگاهی خوش بینانه تنها برای جلب رای مردم از آنها استفاده شده است.

بسیاری از مردم از وظایف نمایندگان مجلس آگاهی ندارند و انتظار دارند که آنها وظایف مدیران دستگاه های اجرایی را انجام دهند.

هنگامی که نمایندگان مجلس در محافل عمومی حضور می یابند مردم تقاضای وام ، تامین جهیزیه و پرداخت هزینه درمان را طلب دارند.

مردم تمام نارسایی‌های شهرستان را از عملکرد نماینده می‌بینند، در حالیکه پرداختن به این مسایل از حیطه وظایف نمایندگان مجلس خارج است.

از این رو لازم است در آستانه انتخابات و در پیش بودن تبلیغات نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مردم در خصوص وظایف نمایندگان و اهمیت اختیارات آنها اطلاعات لازم را كسب كنند.

به گزارش تابناک گیلان، عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی روز سه شنبه هفته جاری با حضور در جلسه کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس به سوالات ۱۴ تن از نمایندگان پاسخ می دهد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدتقی توکلی ازحضور حجتی وزیر جهادکشاورزی در جلسه روز سه شنبه هفته جاری کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس خبرداد و افزود: قرار است در این جلسه به سوالات 14 نفر از نمایندگان رسیدگی شود و وزیر جهادکشاورزی پاسخگوی سوالات این نمایندگان باشد.

نماینده مردم الیگودرز درمجلس اظهار داشت :مشکلات مربوط به بیمه کشاورزان و پرداخت خسارت به خسارت دیدگان از سرما و خشکسالی،خرید تضمینی محصولات کشاورزی و مسایل مربوط به آن، ادامه واردات بی رویه برنج، موضوع شیوع آنفلوآنزای پرندگان و خسارات وارده به مرغداران،نگرانی دامداران و خرید تضمینی شیر و پرداخت یارانه لبنیات و واردات میوه های قاچاق در بازار و گرانی میوه  از محورهای سوالات نمایندگان از وزیر جهاد کشاورزی است.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: قاسم احمدی‌لاشکی نماینده نوشهر و چالوس (دوفقره سؤال)، امیرعباس سلطانی نماینده بروجن (دوفقره سؤال)،مهدی عیسی‌زاده نماینده میاندوآب، شاهین‌دژ (دوفقره سؤال)،عبدالکریم رجبی نماینده مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه،عبدالرحمن رستمیان نماینده دامغان،سیدسعید زمانیان دهکردی نماینده شهرکرد، سیدعلی طاهری نماینده گرگان و آق‌قلا،کمال علیپور خنکداری نماینده قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار،سید عنایت‌اله هاشمی نماینده سپیدان،علی کائیدی نماینده پلدختر، محمدصالح جوکار نماینده یزد و اشکذر، محمد دامادی نماینده ساری و میان‌دورود، محمدجواد نظری مهر نماینده کردکوی، بندرگز، بندرترکمن (دوفقره سؤال) وابوذر ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل (پنج فقره سؤال) در این جلسه سوالات خود را در حوزه کشاورزی و مسایل مربوط به آن از حجتی وزیر جهاد کشاورزی مطرح خواهند کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار