مشاور وزیر و مدیرکل محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی با بیان این‌که تولید محصولات گواهی شده در کشور در راستای سلامت غذا و جامعه است، گفت: باید در بحث روند تجاری سازی این محصولات گام جدی برداشته شود تا بدون دخالت دولت این محصولات تولید شوند و در یک بستر تجاری سالم به فروش برسند.
کد خبر: ۶۶۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸ 23 October 2018

دکتر سعید سعادت با اشاره به بحث تولید محصول گواهی شده در کشور اظهار کرد: محصول گواهی‌شده محصولی است که در آن باقیمانده سموم، آفت‌کش‌ها و عناصر سنگین و آلاینده از حد مجاز پایین‌تر است و از نظر تغذیه‌ای به اندازه کافی حاوی عناصر غذایی برای سلامت انسان و دام است.

وی با بیان این‌که تولید محصولات گواهی‌شده در کشور در راستای سلامت غذا و جامعه است، ادامه داد: برای این‌که چنین محصولاتی را در کشور تولید کنیم، باید دستورالعملی را برای تهیه این محصولات داشته باشیم. خوشبختانه این دستورالعمل با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد ایران در کشور تهیه شده است.

مدیرکل محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: مساله دیگر در این راستا بحث خدمات‌رسانی است که بتوان به کشاورزان کمک کرد تا بتوانند محصولات گواهی شده را تولید کنند. این خدمات‌رسانی توسط کلینیک‌های گیاه پزشکی، آزمایشگاه‌های تجزیه خاک و آب و شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی انجام می‌گیرد.

سعادت عنوان کرد: شرکت‌های بازرسی نیز به نمایندگی از سازمان ملی استاندارد وظیفه بازرسی و گواهی محصولات را دارند تا در نهایت به محصولات تولید شده نشان استاندارد تعلق بگیرد.

وی با اشاره به روند تولید این محصول گفت: تولید محصولات گواهی شده توام با هزینه‌های بیشتری برای کشاورزان است و در این زمینه کشاورزان انتظار دارند تا محصولات آن‌ها در بازار با قیمت بالاتری به فروش برسد. در این زمینه برای حل این مشکل و جبران هزینه‌های کشاورزان یکسری تسهیلات و یارانه‌ها را در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: باید در بحث روند تجاری سازی این محصولات گام جدی برداشته شود تا بدون دخالت دولت این محصولات تولید شوند و در یک بستر تجاری سالم به فروش برسند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار