عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد:
عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز از آمادگی این دانشگاه جهت معرفی گونه های جدید جهت جایگزینی کشت کنوکارپوس خبر داد.
کد خبر: ۶۶۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹ 09 October 2018

احمد لندی در جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی خوزستان که امروز(۱۷ مهرماه)برگزار شد، با اشاره به لزوم تنوع گیاهی در شهر اظهار کرد: در گذشته دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز پیشنهاد داده بود که این تعداد درخت کنوکارپوس در سطح شهر اهواز کشت نشود اما با توجه به رشد سریع و زیبایی این گونه نسبت به کشت آن، در برابر پیشنهاد دانشکده کشاورزی مقاومت شد.

وی افزود: با این حال زمانی که مشکلات تنفسی در خوزستان ایجاد شد، ما اعلام کردیم که بیش از ۱۰۰ گونه گیاهی وجود دارد که در این فصل گرده افشانی دارند و بنابراین مشکلات تنفسی تنها به کنوکارپوس مربوط نمی‌شود.

لندی بیان کرد: برخی جهت هرس درختان و یا قطع درختان اصرار کردند که از دو سال پیش هرس درختان انجام و مشکلات تنفسی رفع شد.

وی تصریح کرد: با این حال ممکن است سایر گیاهان نیز که گرده افشانی دارند، در مشکلات تنفسی اهواز نقش داشته باشند و باید موضوع گرده گیاهان خوزستان بررسی شود که این موضوع نیازمند طرح جامع است.

عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: دانشکده کشاورزی برای معرفی گونه های جدید گیاهی جهت جایگزینی کنوکارپوس در اهواز آمادگی دارد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار