رئیس شورای اسلامی شهرآبادان:
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: طرح تجمیع و ساماندهی دکل‌های مخابراتی در قالب لایحه «ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و تأسیسات مخابراتی و ارتباطی در شهرآبادان» مصوب شورای شهر عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۶۶۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱ 09 October 2018

عبدالله کعبی اظهار کرد: امروزه شاهد رشد قارچ گونه دکل‌های مخابراتی در شهرآبادان هستیم که بدون هیچ ضابطه‌ای در سطح شهر در حال نصب هستند.

وی گفت: طرح تجمیع دکل‌های مخابراتی برای نخستین بار در خوزستان در آبادان و خرمشهر به اجرا درآمد 105 دکل مخابراتی در منطقه آزاد اروند فعال است، امسال لایحه «ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و تأسیسات مخابراتی و ارتباطی در شهرآبادان» به تصویب همه اعضای شورای اسلامی شهرآبادان رسید طرحی که بر اساس آن در هر نقطه‌ای از شهر آنتنی سبز نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در خصوص آنتن‌ها و تأثیر آن که بر سلامتی شهروندان، اظهار کرد: با پوششی که این دکل‌ها می‌دهند و تجمیع که صورت می‌گیرد استانداردهای لازم محیط زیستی و سازمان انرژی اتمی در این مجموعه رعایت شده است و طی تفاهم‌نامه منطقه آزاد اروند و شرکت مخابرات علاوه برافزایش پوشش تعداد دکل‌ها نیز کمتر خواهد شد زیباسازی دکل‌ها از دیگر مزایای اجرای این طرح که بر مبلغ 400 میلیارد ریال از اعتبارات ریالی شرکت مخابراتی است که تا پایان امسال به بهره‌برداری و آنتن دهی تلفن همراه در آبادان و خرمشهر به صد درصد می‌رسد.

کعبی گفت: فضاهای شهری بخشی از فضاهای باز و عمومی شهرها است که به‌نوعی تبلور ماهیت زندگی جمعی است و شهروندان در آن حضور دارند و به عبارتی فضایی است که به همه مردم اجازه می‌دهد که به آن دسترسی داشته باشند و در آن فعالیت کنند سعی داریم در مسیر تحقق برنامه‌های مجموعه شهرداری در بخش سیما، منظر و فضای سبز شهری به‌گونه‌ای عمل کنیم که درخور همشهریان و آبادان بلندآوازه باشد.

رئیس شورای اسلامی شهرآبادان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات موجود این است که مصوبه ساماندهی آنتن‌ها و دکل‌های مخابراتی، توسط وزارت کشور ابلاغ نمی‌شود، عنوان کرد: چنانچه این مصوبه ابلاغ می‌شد باقدرت و شدت بیشتر جلوی این اقدامات گرفته می‌شد ولی هم‌اکنون با کمک منطقه آزاد و به تصویب شورا دکل‌های مخابراتی ساماندهی خواهند شد.

وی افزود: مقررشده که شهرداری در راستای سازمان‌دهی و تجمیع دکل و ایستگاه‌های مخابراتی و تجهیزات مرتبط که تضمین سلامت شهروندان دکل‌ها از نقاط حساس هم چون مدارس و مراکز آموزشی خارج شوند و در فاصله‌های دور از منازل مسکونی و مدارس و ... نصب شوند. این سازه دکل‌ها ازلحاظ استحکام و زیبایی حائز اهمیت است و در حال حاضر زیباسازی شهر ازلحاظ کاهش دکل‌های مخابراتی، آلودگی فرکانسی و تمرکز دکل‌های مخابراتی در دستور کار شهرداری قرارگرفته است.

کعبی گفت: به‌موجب این طرح عملیات ساماندهی و تجمیع دکل‌های مخابراتی تا پایان سال ۹۷ به پایان خواهد رسید، توسعه فیبر نوری باعث افزایش صددرصدی پوشش اینترنتی خواهد شد ولی این طرح عملیات ساماندهی به‌شرط ترمیم فوری نوار حفاری و نیز ایجاد فرصت خدمات الکترونیک در شهرداری و توسعه طرح تاکسی آنلاین موافقت گردید.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار