تقدیری دیگر از جهادگران عرصه تصویر
در چهل و ششمین جلسه كمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر اهواز با حضور اعضای این كمیسیون از عكاسان حادثه تروریستی ٣١ شهریور تجلیل شد.
کد خبر: ۶۶۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ 08 October 2018

در ابتدای این جلسه رییس كمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز گفت: اقدام شجاعانه عكاسان در آن حادثه و ثبت لحظات حساسی كه توسط عکاسان به یادگار ماند اگر به تصویر كشیده نمی‌شد شائبه‌های زیادی را به وجود می‌آورد كه بحمدالله عكاسان با ثبت و ضبط عكس‌ها عمق فاجعه تروریستی را به جهان مخابره کردند.

جاسم موسی‌پور افزود: عكس‌های ثبت شده از این حادثه تلخ نشان داد كه هدف دشمن ضربه زدن به وحدت مردم و اعتقادات آنها است.

وی خاطرنشان كرد: به تصویر كشاندن این حادثه توسط عكاسان اقدامی جهادی بود كه كمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر بر خود لازم دید كه تقدیری از حركت جسورانه و فداكارانه جهادگران عرصه تصویر داشته باشد.

عضو شورای شهر اهواز خطاب به عکاسان گفت: شما عكاسان نام و اثر خود را در تاریخ اهواز به ثبت رساندید و اگر تلاش و جسارت شما در ثبت تصاویر این حادثه نبود بسیاری از حقایق ماجرا مغفول باقی می‌ماند.

همچنین سید محسن موسوی‌زاده، عضو شورای شهر اهواز گفت: لازم است از تلاش همه شما عكاسان جوان و عزیز كه در دل حادثه ماندید تا به ثبت حقیقت‌های ماجرا بپردازید تشكر كنم.

وی ادامه داد: كار شما عمق حادثه را به تصویر كشید و نشان داد كه عكاس شكارچی لحظه‌ها است. با مخابره عكس‌های شما دنیا به عمق واقعه پی برد و فهمید كه دشمن مردم بی‌دفاع اهواز را به رگبار بسته است.

موسوی‌زاده تصریح کرد: اهواز در حادثه تروریستی ٣١ شهریور سپر بلای كشور شد و اقدام شما بازتاب جهانی از عمق حادثه بود.

در ادامه این جلسه حسین حیدری، رییس كمیسیون حقوقی شورای شهر اهواز، نیز گفت: معتقدم كه برای ثبت وقایع تاریخی هیچ ابزاری بهتر از ابزار هنر نیست و هیچ زبانی بهتر از زبان هنر وجود ندارد. حركت شما عكاسان حركتی ارزشمند بود كه در آن لحظات كه از هر سو تیری شلیک می‌شد فداكارانه به ثبت وقایع آن حادثه پرداختید.

حیدری تاکید كرد: اقدام شما هم مظلومیت مردم بی‌دفاع اهواز را به تصویر كشاند و هم توطئه و تبلیغات دشمن را كه آن حركت كور و تروریستی را به نوعی حمله‌ای نظامی معرفی كنند خنثی کرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار