در بسته خبری شهرستان‌های خراسان رضوی امروز اخباری از شهرستان‌هایی از جمله سبزوار، داورزن، تربت‌حیدریه، کاشمر، بردسکن، گناباد، تربت‌جام و خلیل‌آباد منتشر شده است.
کد خبر: ۶۶۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 07 October 2018

به گزارش تابناک : در بسته خبری شهرستان‌های خراسان رضوی امروز اخباری از شهرستان‌هایی از جمله سبزوار، داورزن، تربت‌حیدریه، کاشمر، بردسکن، گناباد، تربت‌جام و خلیل‌آباد منتشر شده است.

زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت معابر روستای کاهه به بهره‌برداری رسید

با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت معابر روستای کاهه از توابع خلیل‌آباد با اعتبار 700 میلیون تومان و متراژ 13 هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گفت: در 3 سال گذشته 700 روستای کشور آسفالت انجام شد و در 7 هزار 700 روستا 60 میلیون مترمربع آسفالت اجرا شده است.

محمدرضا شاملو افزود: در حوزه نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در 10 سال گذشته بالغ بر 2 میلیون و 200 واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه نقاط سانحه‌خیز خراسان رضوی در حوزه مقاوم‌سازی باید سرعت بگیرد؛ اظهار کرد: بیش از 3 میلیون و 200 واحد روستایی طی 10 سال گذشته سنددار شده است.

فرماندار خلیل‌آباد در این مراسم با بیان اینکه توجه به بخش روستایی یکی از آرزوهای مردم شهرستان بود؛ گفت: با عنایت دولت، توجه به روستاها به‌خصوص توسعه متوازن آن بیشتر شد و اقدامات خوبی در این چند سال صورت گرفت.

مجتبی شاکری افزود: از سال 94 تا 96 با اختصاص یک هزار و 328 تن قیر رایگان با ارزش یک میلیارد و 200 میلیون تومان در 15 روستای شهرستان بیش از 120 هزار مترمربع آسفالت معابر انجام شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی در 24 روستای خلیل‌آباد صورت گرفته است؛ اظهار کرد: بیش از 10 سال از تهیه طرح‌های 11 روستا در سطح شهرستان می‌گذرد که نیازمند بازنگری است.

فرماندار خلیل‌آباد ادامه داد: اجرای 2 طرح هادی در روستاهای جابوز و کاهه صورت گرفته و طرح هادی روستای کاهه در دست اقدام است و برای تکمیل آن نیازمند توجه بیشتری به این روستاها هستیم.

3 روستای بردسکن از طرح هادی برخوردار نیستند

سرپرست فرمانداری بردسکن در جلسه‌ای که با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن، نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد؛ گفت: بردسکن در ساحل کویر است و حضور مردم باید در روستاها پایدار شود، از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 5 میلیارد تومان در حوزه روستایی به متقاضیان پرداخت شده است.

ابراهیم قاسم‌پور با بیان اینکه در 4 روستای بردسکن در سال 94 و 96 کلنگ طرح هادی زده شده است؛ افزود: در روستاهای قوژدآباد، زمان آباد، فیروزآباد و زنگینه علیرغم مشارکت مردم هنوز طرح هادی در این روستاها اجرا نشده است.

وی با اشاره به اینکه در کوهپایه منطقه بردسکن با شروع فصل پاییز و زمستان بارش‌های رگباری را شاهد هستیم؛ ادامه داد: این بارش‌ها با سیل همراه است که پرخطر و آنی است، بنابراین درخواست ساخت دیوار ساحلی برای روستاهای خور و خانقاه را داریم.

سرپرست فرمانداری بردسکن اظهار کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی به حفظ جاذبه‌های گردشگری و ماندگاری مردم کمک و در شهرستان اشتغال را پایدار ایجاد می‌کند.

قاسم‌پور بیان کرد: 3 روستای جلال آباد، هدک و ظاهرآباد از توابع شهرستان بردسکن که بالای 200 خانوار جمعیت دارند از طرح هادی برخوردار نیستند.

پارلمان بانوان باید راهکار جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی را ارائه کند

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی نشست رابطین روستایی امور بانوان شهرستان که در محل فرمانداری کاشمر برگزار شد اظهار داشت: با توجه به این‌که بانوان در سطح روستاها با مشکلات خاص مواجه هستند ضرورت دارد مشکلات این قشر از جامعه از سوی رابطین بانوان به‌عنوان افراد آگاه و مطلع به اطلاع مسؤولان ذی‌ربط برسد.

بهروز بنیادی با اشاره به هدف و نقش تشکیل پارلمان بانوان تأکید کرد: پارلمان بانوان باید راهکارهایی درزمینهٔ رفع آسیب‌های اجتماعی، ازدواج و تربیت فرزندان در محیط خانواده و در محیط‌های اجتماعی ارائه کند.

وی با بیان اینکه ضرورت در راستای تقویت ارتباط بین اعضای خانواده و تحکیم بنیان این نهاد؛ یادآور شد: در این راستا باید با فراهم کردن زمینه برای توانمندسازی بانوان با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، امکانات و پتانسیل‌های موجود، شرایط را برای ایجاد طرح‌ها و پروژه‌های اشتغال‌زا نیز فراهم کرد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی همچنین بر استفاده از نظرات بانوان در مباحث زیبایی‌شناسی به‌ویژه در اجرای طرح‌های عمرانی در سطح روستاها تأکید کرد.

در ادامه فرماندار کاشمر راه‌اندازی مجمع مشورتی بانوان را در راستای ایجاد ارتباط با برخی از زنان در نقاط روستایی و شهری به‌منظور انجام اقدامات و فعالیت‌های مؤثر و بهتر در حوزه زنان و بانوان عنوان کرد و گفت: قطعاً توانمندسازی زنان در سطح شهرستان و مناطق مختلف منجر به افزایش نقش زنان در تصمیم‌گیری‌ها به‌عنوان اولویت و اهداف اصلی پارلمان بانوان می‌شود.

محمدعلی نبی‌پور با تأکید بر اینکه تمامی فعالیت‌ها و اقدامات مجمع و کمیته‌های زیرمجموعه آن با هدف مشارکت و بهره‌گیری از نظرات جامعه بانوان در تصمیم‌گیری‌ها باشد؛ اظهار کرد: شناسایی زنان و دختران توانمند در عرصه‌های مختلف یکی دیگر از وظایف مجمع و رابطین بانوان در روستاهاست که در این راستا ضرورت دارد بانک اطلاعات جامعی نیز تهیه شود.

وی با بیان اینکه باید مباحث، مسائل و دغدغه‌های جامعه بانوان روستایی در پارلمان موردبررسی و کنکاش قرار گیرد؛ افزود: با شناسایی و شناخت از مشکلات و دغدغه‌ها می‌توان با برنامه‌ریزی در این زمینه برای آنان تصمیم‌گیری کرد.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه اعضای این پارلمان باید به‌عنوان تسهیلگر، مجموعه تصمیم‌گیر شهرستان را کمک کنند؛ خاطرنشان کرد: زنان محور و کانون اصلی خانواده‌ها به‌شمار می‌روند، بنابراین پارلمان مشورتی بانوان باید با بهره‌گیری از نظارت زنان و بانوان توانمند در شهرستان در موضوع آسیب‌های اجتماعی و مسائل اقتصادی و فرهنگی در سطح خانواده‌ها و روستاها مجموعه مدیریتی شهرستان را یاری کنند.

مشاور امور زنان و خانواده فرماندار کاشمر نیز در این جلسه گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی در مسائل مختلف ورزشی، فرهنگی، هنری، محیط‌زیست و آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی امور بانوان است.

رئیس‌زاده با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به‌صورت مشارکتی در سطح روستاها بتوانیم زمینه کاهش آسیب‌های فراروی جامعه بانوان و خانواده را فراهم کنیم؛ یادآور شد: توانمندسازی بانوان با اجرای فعالیت‌های گروهی و تعاونی از دیگر اولویت‌های مجمع مشورتی بانوان است.

وی فعال کردن سمن‌های حوزه بانوان و شناسایی و معرفی دانشجویان دختر در روستاها را از دیگر برنامه‌های امور بانوان برشمرد.

تا پایان سال جاری کشتارگاه گناباد به‌خارج از منطقه مسکونی انتقال می‌یابد

شهردار گناباد در حاشیه جلسه علنی شورای شهر گناباد در جمع خبرنگاران گفت: کشتارگاه در حال ساخت گناباد تا پایان سال جاری به‌مرحله‌ای می‌رسد که بتوان کشتارگاه فعلی را به آنجا منتقل کرد.

مهران حسین‌زاده افزود: اگر پیمانکار این پروژه در راه‌اندازی کشتارگاه تعلل کند شهرداری این پروژه را به‌سامان می‌رساند.

گفتنی است؛ در جلسه علنی شورای شهر گناباد مصوب شد که هر کدام از شهروندان نسبت به پیاده‌رو سازی مقابل ملک خود اقدام کنند و هزینه این اقدام در عوارض شهرداری مربوط به صاحب ملک محاسبه شود.

همچنین مصوب شد که هر دستگاه دولتی و یا آموزشی مانند مدارس و یا دانشگاه‌ها که افرادی را برای پرداخت عوارض خود رو به شهرداری معرفی کنند، هفت درصد از میزان عوارض پرداخت شده در همان دستگاه یا مرکز آموزشی خدمت ارائه شود.

حمایت قاطع از طرح‌ها و ایده‌های نو در قالب استارتاپ‌ها

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی رویدادهای استارت آپی حامی کارآفرینی که با حضور نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی در محل رباط طبسی برگزار شد؛ گفت: با توجه به‌ضرورتی که امروز در برون‌رفت از فضای سنتی کسب‌وکار و پیش رفتن به‌سوی فضای فعال اینترنتی و فناوری‌های نوین احساس می‌شود نیازمند ورود جدی دانش‌آموزان و دانشجویان خلاق در این زمینه و فعال شدن حوزه استارت آپی در سطح شهرستان هستیم.

علی رستمی افزود: گروه‌های استارت‌آپ می‌توانند با ارائه طرح‌های خلاق بازوی کمکی دستگاه‌های اجرایی باشند و مزایای زیادی دارند که از جمله آن‌ها صرفه‌جویی اقتصادی، درآمدزایی با کمترین سرمایه، کمک به عرصه بازاریابی و ایجاد فضای تبلیغاتی و سرعت در روند اجرای امور است.

وی بیان کرد: وظیفه مرکز رشد در شهرستان شناسایی و ارتقای سطح نخبگان و همچنین ارتباط دادن آن‌ها با دستگاه‌های اجرایی برای فعال کردن نخبگان در جهت رفع نیازهای جامعه است و در همین راستا از همه مسؤولان اجرایی و روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی درخواست می‌کنم ضمن ارائه نیازهای خود در حوزه IT با این مرکز ارتباط تنگاتنگ داشته باشند.

افتتاح نمایشگاه عکس محرم در تربت‌جام

شهردار تربت‌جام در گفت‌وگو باخبرنگار فارس گفت: با هدف معرفی آداب و رسوم مردم دیار جام نمایشگاه عکسی با عنوان نمایشگاه عکس محرم از مجموعه برنامه‌های جام درسوگ حسین(ع) در محل خانه فرهنگ شهرداری دائر شد.

سیدعلی حسینی افزود: یکی از اهداف مجموعه شهرداری ترویج و گسترش امورات فرهنگی و معرفی آداب و رسوم و سنت‌های این خطه مرزی و تلفیقی است که برگزاری نمایشگاه نیز یکی از اقدامات این حوزه است.

وی بیان کرد: در مجموع حدود ۱۵۵ اثر به دبیرخانه ارسال که در نهایت تعداد ۳۰ عکس از ۱۲ عکاس انتخاب و جهت بازدید عموم در غالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت.

شهردار تربت‌جام افزود: مسابقه عکس موبایلی نیز یکی‌دیگر از برنامه‌های جام‌ در سوگ حسین(ع) است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ آبان‌ماه به دبیرخانه مسابقه واقع در خانه فرهنگ شهرداری تحویل دهند.

سطح باغات پسته داورزن به ۴۵۰ هکتار رسید

رئیس جهادکشاورزی داورزن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در سال جاری سطح زیرکشت باغات پسته شهرستان به 450 هکتار رسیدکه از سطح زیرکشت باغات پسته 200 هکتار بارور و 250 هکتار غیر بارده است.

حسین تاج‌آبادی افزود: اغلب باغات پسته داورزن جوان و تازه‌ کشت هستند و متوسط برداشت در هر هکتارحدود دو هزار و 100 کیلوگرم پسته‌ تر است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که امسال، حدود 420 تن پسته‌ تر، معادل 140 تن پسته خشک از سطح باغات بارور شهرستان برداشت شود.

رئیس جهادکشاورزی‎ داورزن اظهار کرد: درآمدزایی خوب پسته‌ و نیاز به کم‎آبی، اغلب باغ‎داران نسبت به توسعه باغات پسته اقدام‎کرده‎اند و طی دوسال اخیر بالغ بر 195 هکتار به سطح زیرکشت باغات پسته در شهرستان داورزن اضافه شده ‎است.

تاج‌آبادی گفت: محصول تولیدی شهرستان به‌صورت ارگانیک و سالم بوده و اغلب باغات هرگز سم‎پاشی نشده و برای مبارزه با آفات از روش‌های بیولوژیک از جمله نصب کارت زرد و محلول‌پاشی صابون استفاده شده است.

افزایش 93 درصدی کشفیات جرایم سایبری در سبزوار

فرمانده انتظامی سبزوار در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: طی امسال نسبت به سال گذشته مصرف مشروبات الکی در سبزوار کاهش‌یافته و نیروی انتظامی با توزیع‌کنندگان مشروبات الکی برخورد جدی می‌کند.

سید محمد هاشمی افزود: برای جلوگیری از ورود مشروبات الکی به داخل کشور تمامی محورهای مواصلاتی منتهی به شهرستان سبزوار از سوی نیروی انتظامی به‌خوبی رصد می‌شود و از محدودترین مقدار مشروبات الکی صرف‌نظر نمی‌شود.

وی تأکید کرد: نیروی انتظامی سبزوار در خصوص مقابله با ورود کالای قاچاق با تکیه‌بر فرمایشات مقام معظم رهبری و اقتصادی مقاومتی عزمی جدی داشته و پنج محور اصلی این شهرستان از سوی مأموران نیروی انتظامی کنترل‌شده است.

فرمانده انتظامی سبزوار با بیان اینکه ورود کالای قاچاق به هر صورتی ممنوع و غیرقانونی است، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 37 هزار 400 لیتر سوخت قاچاق در سبزوار کشف‌شده است.

هاشمی گفت: همچنین طی سال جاری 19 مورد پرونده سنگین قاچاق کالا شامل لوازم‌آرایشی، صوتی، تصویری، البسه، پوشاک و غیره در سبزوار تشکیل‌شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 400 کیلوگرم مواد مخدر سنتی در این شهرستان کشف شد که بیش از 550 نفر متهم دستگیر و به مراجع قضایی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی سبزوار ادامه داد: طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد میزان دستگیری سارقان در سبزوار افزایش‌یافته است.

هاشمی تصریح کرد: همچنین طی امسال حدود 11 انواع کیفیات سرقت در این شهرستان افزایش یافت.

وی از افزایش 93 درصدی کشفیات جرایم سایبری طی امسال نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: پلیس فتا شهرستان سبزوار در سال جاری عملکردی بیش از پنج استان کشور داشته است.

ساختمان یگان امداد نیروی انتظامی سبزوار به بهره‌برداری رسید

مراسم بهره‌برداری از ساختمان یگان امداد نیروی انتظامی سبزوار امروز هم‌زمان با فرارسیدن هفته نیروی انتظامی با حضور جمعی از مسئولان شهری به بهره‌برداری رسید.

فرمانده انتظامی سبزوار در این مراسم گفت: این ساختمان بااعتباری حدود 6 میلیارد ریال و 300 مترمربع زیربنا احداث‌شده است.

سرهنگ سید محمد هاشمی افزود: در حال حاضر به‌صورت میانگین روزانه بیش از 700 مورد تماس از سوی مردم با نیروی انتظامی سبزوار برقرار می‌شود که افزایش اعتماد مردمی به این نهاد مقدس را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی با تاسی از امام حسین (ع) عزمی راسخ در مقابل کج روی ها و هنجار شکنی ها دارد و تا استقرار کامل نظام، امنیت و رضایت مندی مردم پلیس از پای نمی شیند و برقراری نظم و امنیت کشور را بر دوش می کشد.

فرمانده انتظامی سبزوار با بیان اینکه ترویج فضای مجازی در داخل کشور متاسفانه تنوع طلبی را به دنبال دارد، تصریح کرد: غربی ها به دنبال ترویج بی بند و باری در فضای خانواده های ایرانی هستند و نقشه شوم دشمن از بین بردن بنیان خانواده های ایرانی است.

70 میلیارد ریال به آتش‌نشانی سبزوار اختصاص یافت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با اشاره به اختصاص 72 میلیارد ریال اعتبار به سازمان آتش‌نشانی سبزوار؛ گفت: این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته افزایش 15 درصدی داشته و بیشتر این اعتبار صرف تجهیزات، نوسازی ناوگان و برگزاری دوره‌های آموزشی شهروندان با هدف کاهش حوادث می‌شود.

مهدی احمدی‌راد افزود: در 6 ماه نخست امسال 384عملیات آتش‌نشانی در این شهرستان انجام شد که تعداد عملیات‌ها به علت افزایش آگاهی شهروندان و رعایت نکات ایمنی نسبت به‌مدت مشابه 20 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع ماموریت‌های سال‌جاری 198 مورد مربوط به آتش‌سوزی، 34 عملیات در ارتباط با تصادفات، 64 مورد گیر کردن در آسانسور و محبوس شدن افراد، 42 مورد مزاحمت حیوان، 6 عملیات مربوط به سقوط اجسام، درختان و سایر موارد بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار بیان کرد: همزمان با هفته ایمنی و آتش‌نشانی، ساختمان جدید سازمان آتش‌نشانی سبزوار در مکان سوله مدیریت بحران با 500 متر مربع فضای اداری و اعتبار سه میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

احمدی‌راد با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما، تصریح کرد: شهروندان برای جلوگیری از حوادث تلخ کلیه نکات ایمنی در خصوص نصب بخاری‌ها و رعایت استاندارد دودکش‌ها را به‌طور کامل رعایت کنند.

توفان با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت غرب خراسان رضوی را درنوردید

رئیس اداره هواشناسی سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار گفت: توفان و وزش باد شدید با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت از لحظاتی پیش در شهرستان‌های سبزوار و بخشی از داورزن آغاز شده است.

محمد عطار سیاح افزود: دید افقی به‌دلیل وزش توفان به کمتر از چهار متر رسیده و تا ساعات پایانی امشب توفان و وزش باد شدید ادامه دارد.

وی ادامه داد: رانندگان خودرو های سواری سبک و سنگین به‌دلیل وزش توفان و کاهش دید افقی باید به نکات ایمنی توجه کنند.

رئیس اداره هواشناسی سبزوار بیان کرد: احتمال رگبار و بارش پراکنده در برخی از مناطق غرب خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار