شهردار اهواز :
شهردار اهواز از تصویب اعتبار برای توسعه فضای سبز اهواز خبر داد.
کد خبر: ۶۶۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 08 October 2018

منصور کتانباف از تصویب اعتبار برای توسعه فضای سبز اهواز خبر داد.

وی با اعلام این خبر افزود: با هماهنگی به عمل آمده از محل اعتبار مقابله با ریزگردها برای توسعه کمربند سبز اعتباری مصوب شده است و سازمان پارک‌ها و فضای سبز باید عرصه مناسب را برای کار مشخص و اعلام کند و جهت تخصیص اعتبار مذکور پیگیری لازم را انجام دهد.

شهردار اهواز به نزدیکی فصل کاشت فضای سبز اشاره و اظهار کرد: سازمان پارک‌ها و مناطق هشتگانه آمادگی لازم را برای کاشت گونه‌های متنوع و سازگار با محیط را داشته باشند. ضمن آنکه انبوه کاری درختان چند ساله و سایه دار باید حتما در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در فصل خشکسالی و گرما، تلفات فضای سبز به حداقل رسید که جا دارد از همه دست اندرکاران بویژه کارگران خدوم فضای سبز تشکر کنم.

کتانباف، طرح ناحیه محوری را یکی از مهم ترین طرح‌های خود در شهرداری اهواز خواند و روند پیشرفت طرح ناحیه محوری را مناسب ندانست و اذعان کرد: مدیران مناطق به دلیل مشغله‌های متعدد خود فرصت و امکان رسیدگی دقیق به وضعیت خدمات شهری را ندارند؛ مدیران جدید نواحی در صورت تجهیز به امکانات لازم می توانند در این زمینه به بسیاری از نواقص جزیی و خواسته های مردمی رسیدگی لازم را داشته باشند.

شهردار اهواز ادامه داد: هم اکنون در برخی از نواحی که این طرح به صورت آزمایشی برقرار شده، تغییرات مثبتی دیده شده است. اما روند اجرای آن هنوز راضی کننده نیست و در ابعاد مختلف طرح باید اقدامات موثرتری انجام شود.

وی تاکید کرد: اجرای صحیح طرح ناحیه محوری در شهر اهواز، تحول بزرگی در زمینه خدمات رسانی به شهروندان ایجاد می کند.

شهردار اهواز با اشاره به نزدیکی به ایام اربعین حسینی بیان کرد: اقدامات مربوط به اربعین شامل دو بخش است؛ بخش اول شامل فضاسازی شهری است. ضمن آنکه شهرداری منطقه شش با توجه به اینکه در مسیر تردد کاروان های اربعین قرار دارد، اقدامات لازم جهت تسهیل در مسیر را انجام می دهد.

وی افزود: بخش دوم شامل فعالیت‌های شهرداری اهواز در مرز چذابه است؛ با توجه به مصوبات و تقسیم کارهای انجام شده از 15 مهرماه نیروها به مرز اعزام می شوند؛ بنابراین باید مبادی ذیربط از قبیل اداره ارتباطات و امور بین الملل، سازمان های عمران، موتوری، اتوبوسرانی، فرهنگی و... اقدامات لازم را به نحو لازم انجام دهند تا به امید خدا راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی امسال با شکوه‌تر از قبل برگزار شود.

این مقام مسئول در ادامه خواستار اهتمام بیشتر به موضوعاتی همچون هرس به موقع و مناسب درختان، نگهداری و بازپیرایی فضای سبز، آماده سازی لایحه محرومیت زدایی، پیگیری برنامه پنج ساله شهرداری اهواز از شورای شهر و ساماندهی وضعیت ایستگاه های اتوبوس شد.

 

منبع: فارس

برچسب ها: شهرداری اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار