رئیس اداره بهزیستی شهرستان دزفول گفت: 700 مددجوی سالمند دزفول از خدمات بهزیستی شامل توانبخشی، پرستاری، فیزیوتراپی، درمانی، تغذیه ای، بهداشتی، پزشکی و مددکاری استفاده می کنند.
کد خبر: ۶۶۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 03 October 2018

فریدون عبدی افزود: تلاش بر این است که این سالمندان در منزل و در کنار خانواده نگهداری شوند و کمک هزینه نگهداری از بهزیستی دریافت کنند.

وی اظهار داشت: ۲ مرکز نگهداری از سالمندان معصوم و سرای آرامش در دزفول با مدیریت بخش خصوصی و نظارت بهزیستی فعال است که 51 نفر در مرکز سالمندان ویژه بانوان و 13 نفر در سرای آرامش ویژه آقایان نگهداری می شوند.

رئیس اداره بهزیستی دزفول افزود: بهزیستی در تلاش است شرایطی فراهم کند تا سالمندان بیشتر مورد تکریم خانواده ها قرار گیرند و فرزندان کمتر والدین خود را به سوی این مراکز سوق دهند.

وی گفت: در شورای سالمندان که به منظور پیگیری مشکلات این قشردر فرمانداری دزفول برگزار می شود سلامت سالمندان، آموزش، انجام معاینات پزشکی، تغذیه، مشاوره ای، مناسب سازی فضای سبز و اماکن عمومی بررسی می شود.

عبدی افزود: با توجه به پیگیری ها و هماهنگی های انجام شده قرار است ساعاتی از زمان کار باشگاه های ورزشی به سالمندان اختصاص یابد و این قشر بتوانند از تئاتر و نمایش های رایگان بهره مند شوند.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای نگهداری سالمندان توسط فرزندان اظهار داشت: شهروندان درصورت مشاهده کودک آزاری و سالمند آزاری می توانند موضوع را به شماره 123 گزارش دهند تا اورژانس اجتماعی برای حمایت از آنها اقدام کند.

در حال حاضر بیش از یکهزار و ۵۲۰ خانوار زیرپوشش خدمات مستقیم و حدود ۲ هزار خانوار از خدمات غیرمستقیم بهزیستی دزفول بهرمند هستند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: دزفول ، بهزیستی ، سالمندان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار