مدير كل بنياد مسكن يزد خبر داد:
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان يزد از اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی از 21 مهرماه سال جاری و همزمان با سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۶۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 02 October 2018

«علیرضا قربانیان» كه رياست ستاد اين طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در استان را نيز برعهده دارد، تصريح كرد: این طرح از سال 1382 به صورت ملّی در كشور شروع شده و با همکاری مرکز آمار ایران به مرحله اجرا در می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تأمین نیازهای آماری جدید و اطلاعات بهنگام از وضعیت کمی و کیفی مسکن در روستاهای استان این طرح هر پنج سال یک بار اجرا می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان با بیان این که این طرح در هشت هزار و 539 آبادی نمونه و 229 هزار و 328 واحد مسکونی نمونه در سطح کشور اجرا خواهد شد، افزود: اين طرح آمارگیری در استان یزد نیز در 204 روستا و در قالب 5300 واحد مسکونی همزمان با سراسر کشور از 21 مهرماه تا 21 آبان سال جاری به اجرا در خواهد آمد.

وي در خصوص جامعه آماری این طرح عنوان كرد: تمام آبادی‌های دارای سکنه(دائمی یا موسمی) دارای 20 واحد مسکونی یا بیشتر، جامعه آمارگیری این طرح را تشکیل می‌دهند.

قربانيان تصریح کرد: پس از انتخاب آبادی‌های نمونه در هر شهرستان، تعدادی واحد مسکونی نمونه در این آبادی‌ها مشخص خواهد شد و اطلاعات توسط مأموران آمارگیر از طریق مصاحبه مستقیم با خانوار ساکن در واحد مسکونی و یا مطلعین محلی در آبادی جمع‌آوری می‌شود.

وي گفت: در اجرای این طرح، بالغ بر 30 نفر به صورت مستقیم از جمله مأمور آمارگیر، مأمور بازبین، کارشناسان آمارگیر و فنی و اجرایی در سطح استان فعال هستند.

ريیس ستاد اجرایی اين طرح آمارگیری در استان درباره اهداف این طرح نيز خاطرنشان كرد: گردآوری آمار و اطلاعات از خصوصیات کمی و کیفی مسکن در روستاهای استان به منظور شناخت ویژگی‌های واحدهای مسکونی اهم از بادوام و کم‌دوام، شناخت ویژگی‌های عمومی روستا و شناخت تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی بهسازی شده از مهمترین این اهداف است.

وي افزود: همچنین تعیین ویژگی‌های فنی و تخصصی واحدهای مسکونی، تفکیک ویژگی‌های آماری بر حسب فضاهای زیستی و معیشتی و تعیین ویژگی‌های اجتماعی ، اقتصادی و کالبدی از دیگر اهداف اجرای آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی است.

قربانيان در پایان نيز همکاری و مساعدت کلیه ادارات‌، سازمان‌ها، فرمانداری‌ها و به ویژه دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای نمونه را در اجرای هر چه بهتر این طرح خواستار شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار