رییس هیات ورزش های جانبازان و معلولان آذربایجان غربی گفت: 'سیامند رحمان'، قویترین وزنه بردار معلول جهان، نامزد کمیته پنج نفری ورزشکاران پارالمپیک آسیا شد.
کد خبر: ۶۶۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸ 01 October 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی علی امان زاده روز دوشنبه  افزود: نام این ورزشکار قهرمان اهل اشنویه در فهرست هفت نامزد عضویت در این کمیته به چشم می خورد. 
وی بیان کرد: رقابت برای عضویت در این کمیته پنج نفری با آغاز بازی های پاراآسیایی 2018 کلید می خورد و ورزشکاران نامزد می توانند آرای لازم را برای عضویت در این کمیته کسب کنند. 
وی ادامه داد: ورزشکارانی از ژاپن، سنگاپور، سوریه، کره جنوبی، امارات متحده عربی و چین از دیگر نامزدهای عضویت در کمیته ورزشکاران پارالمپیک آسیا هستند. 
به گزارش ایرنا 'هو گیونگ یو'، تیرانداز کره‌ای هم اکنون ریاست کمیته ورزشکاران پارالمپیک آسیا را برعهده دارد. 
تمام ورزشکارانی که در بازی‌های پاراآسیایی 2018 اندونزی حضور دارند، می‌توانند در انتخابات کمیته ورزشکاران آسیا شرکت کنند. 
سیامند رحمان شهریور سال جاری در جریان رقابت های قهرمانی آسیا - اقیانوسیه ژاپن که یکی از پیش نیازهای حضور در پارالمپیک توکیو بود، در دسته به اضافه 107 کیلوگرم با مهار وزنه 280 کیلوگرمی بر سکوی نخست ایستاد. 
سیامند رحمان متولد سال 1367 اشنویه از توابع آذربایجان غربی است و در سال 1387 برای نخستین بار به اردوی وزنه برداری معلولان ایران دعوت شد؛ وی 14 مدال طلا در مسابقات جهانی و المپیک را در کارنامه خود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار