مدیرکل بنیاد مسکن :
یزد - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد از بررسی ویژگی واحدهای مسکونی روستایی استان از 21 مهرماه سال 97 همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: طرح آمارگیری در 204 روستا شامل پنج هزار و 300 واحد مسکونی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۶۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶ 01 October 2018

 علیرضا قربانیان اظهار داشت: این طرح از سال 1382 به‌صورت ملّی شروع شد و امسال نیز با همکاری مرکز آمار ایران اجرا می‌شود.
به گفته وی، با توجه به نیازهای آمار جدید و اطلاعات بهنگام از وضعیت کمی و کیفی مسکن روستایی استان ، این طرح هر پنج سال یک‌بار اجرا می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: تمام آبادی‌های دارای سکنه (دائمی یا موسمی) با 20 واحد یا بیشتر و نیز واحدهای مسکونی این آبادی‌ها ،جامعه آمارگیری این طرح را تشکیل می‌دهد.
قربانیان تصریح کرد: پس از انتخاب آبادی‌های نمونه در هر شهرستان ، تعدادی واحد مسکونی نمونه در آبادی‌ها مشخص خواهد شد و اطلاعات توسط مأموران آمارگیری از طریق مصاحبه مستقیم با خانوار ساکن در واحد مسکونی یا افراد مطلع محلی در آبادی جمع‌آوری می‌شود.
وی بابیان اینکه در اجرای این طرح 30 نفر به‌صورت مستقیم ازجمله آمارگیر ،بازبین ، کارشناس آمارگیری ، فنی و اجرایی در استان فعالیت دارند ، ادامه داد: گردآوری آمار و اطلاعات از خصوصیات کمی و کیفی مسکن روستاهای استان از اهداف اجرای این طرح است.
وی شناخت ویژگی واحدهای مسکونی ، ویژگی عمومی و تغییر ایجادشده در واحدهای مسکونی روستایی بهسازی شده ، تعیین ویژگی فنی و تخصصی واحدهای مسکونی، تفکیک ویژگی‌های آماری برحسب فضاهای زیستی و معیشتی و تعیین ویژگی‌های اجتماعی، اقتصادی و کالبدی را از دیگر اهداف اجرای طرح عنوان کرد.
بر اساس سرشماری سال 1395 ، جمعیت استان یزد یک‌میلیون و 138 هزار نفر است که 85 درصد در 21 شهر و بقیه ساکن روستا هستند .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار