امام جمعه خرمشهر:
امام جمعه خرمشهر گفت: راه اندازی مجدد خط دریایی خرمشهر به بصره ازدحام جمعیت در مرز شلمچه را کاهش می دهد و تردد زائران عتبات عالیات و مسافران را آسان تر می کند.
کد خبر: ۶۶۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 30 September 2018

حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی فر در مراسم راه اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره ضمن تقدیر از اقدامات مؤثر بندر خرمشهر در این شهرستان اظهار کرد: بندر خرمشهر قبل از جنگ تحمیلی یکی از شاهراه های دریایی و پررونق ترین بندر کشور محسوب می شد ولی متأسفانه پس از جنگ تحمیلی رونق گذشته خود را بدست نیاورده است.

وی با بیان اینکه زیر ساخت ها و بسترهای خدمات رسانی در شهرهای خرمشهر و آبادان فراهم است، افزود: برای رونق دوباره این منطقه به عزم دولت برای حل مشکلات نیاز است.

امام جمعه شهرستان خرمشهر ادامه داد: در صورت حل مشکلات مربوط به لایروبی اروند رود توسط دولت، امکان تردد شناورهای با تناژ بالا در این رودخانه فراهم می شود.

حجت الاسلام موسوی فر گفت: اگر مسولان از ظرفیت های موجود استفاده کنند مشکلات اقتصادی منطقه و اشتغال جوانان حل خواهد شد.

به گفته وی، خرمشهر تنها نقطه مرزی کشور است که امکان ارتباط از طریق حمل و نقل زمینی، هوایی، دریایی و ریلی را دارد.

امام جمعه شهرستان خرمشهر در خصوص پایانه مسافری دریایی خلیج فارس خرمشهر گفت: این پایانه بسیار پیشرفته و مجهز و در خور شأن و منزلت زائرات عتبات عالیات است و امکانات موجود در آن باعث ایجاد نگاه مثبت در مسافران و گردشگران خارجی می شود.

حجت الاسلام موسوی فرد ابراز امیدواری کرد: از خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره استقبال خوبی صورت گیرد و امکانات موجود در این مسیر موجب آسایش و رفاه زائران عتبات را فراهم سازد.

وی اظهار کرد: از مسئولان تقاضا داریم در ایام اربعین برای تسهیل سفر زائران عتبات عالیات، قطار به صورت رایگان از تمام نقاط کشور به خرمشهر اختصاص دهند و ناوگان های حمل و نقل دریایی، زمینی و هوایی نیز تخفیفات ویژه ای برای عموم مردم در نظر گیرند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار