مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: وضعیت مسکن روستایی از نظر مقاوم سازی در ۳۰۴ روستای استان اصفهان مورد ارزیابی قرار می گیرد.
کد خبر: ۶۶۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 27 September 2018

به گزارش تابناک : غلامحسین خانی اظهار داشت: بررسی وضعیت مسکن روستایی در قالب اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی از ۲۱ مهر در استان اصفهان آغاز و تا ۲۱ آبان ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برای چهارمین بار شاهد اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی هستیم، ادامه داد: این طرح با هدف پیشبرد طرح جامع بهسازی و سازماندهی مساکن روستایی، ساماندهی و ایجاد امکانات رفاهی و اجرای سایر طرح‌های عمرانی هر ۵ ساله به اجرا در می آید.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان به اجرای سومین دوره طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی اشاره کرد و افزود: این طرح در سال ۹۲ به اجرا در آمد که با اجرای آن تعداد ۴۱ هزار و  ۱۰۸ واحد روستایی غیر مقاوم شناسایی شد.

وی گفت: تعداد ۱۷ هزار و ۳۳۸ واحد از طریق تسهیلات ویژه بهسازی مسکن روستایی مقاوم سازی شده و تعداد ۲۳ هزار و ۷۷۰ واحد نیاز به مقاوم سازی دارد.

خانی با اشاره به اهمیت موضوع اجرای طرح آمارگیری و نقش مهم و اساسی مردم ساکن در روستاها در تحقق این طرح اظهار داشت: جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگی‌های سکونتی و بهداشتی، برنامه‌ریزی جهت پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه‌ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی جهت توسعه و عمران مناطق روستایی و از اهداف این طرح است.

وی تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی تاکنون، تعداد ۶۳ هزار و ۷۳۸ فقره تسهیلات جهت مقاوم سازی ساختمان ها به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در این طرح ۳۰۴ روستای (آبادی) استان مورد آمارگیری و مطالعه قرار خواهند گرفت، اضافه کرد: با مشارکت روستائیان و جمع‌آوری اطلاعات دقیق و صحیح در این طرح می‌توان در تهیه و اجرای طرح‌های جامع بهسازی مسکن، توسعه اصولی و پایدار روستاها و برنامه‌ریزی‌ها هدفمند و موثر عمل کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار