تیم فوتبال سپاهان اصفهان در چارچوب هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور، در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مهمان تیم نفت مسجد سلیمان است.
کد خبر: ۶۶۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ 26 September 2018

به گزارش تابناک : هفته هشتم  از دور رفت رقابت‌های لیگ برتر فوتبال روز پنج‌شنبه 5  مهر ماه با برگزاری 2 دیدار آغاز می‌شود که در یکی از این رقابت‌ها، سپاهان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان‌، مقابل تیم نفت مسجد سلیمان به میدان می‌رود.

سپاهان این روزها در اوج قرار دارد، تیمی که ‌فصل گذشته کاندیدای سقوط بود و با نتایج ضعیف خود، صدای منتقدان را در‌آورده بود، با تغییراتی که ایجاد کرد، لیگ هجدهم را پر امید آغاز کرده و در هفت هفته اخیر نه تنها نتایج نسبتاً خوبی به دست آورده، بلکه بازی به بازی به فرم ایده‌آل خود نزدیک‌تر می‌شود.

نگاهی به چند دیدار گذشته این تیم به ویژه بازی‌های آنها مقابل ذوب‌آهن، تراکتورسازی و فولاد، گویای این واقعیت است که بازیکنان سپاهان با تفکرات سرمربی خود به خوبی عجین شده و درک نسبتاً کاملی از وظایف خود در زمین و حرکات سایر هم تیمی‌هایشان پیدا کرده‌اند.

جذب بازیکنان موثری مانند ایران‌پوریان، کیانی، شهباززاده و استنلی در پیش از شروع ‌فصل توسط سپاهان در کنار اوج‌گیری مجدد ساسان انصاری و مهرداد محمدی خیال قلعه‌نویی را برای اجرای تفکراتش راحت کرده است. یکی از تفاوت‌های دلنشین سپاهان با ‌فصل گذشته، بالا رفتن توان هجومی، اشتیاق و حضور پر‌تعداد بازیکنان در حمله است. امری که سبب شده مهاجمان تیم بهره‌وری بهتری از موقعیت‌های ایجاد شده داشته و تا به این جای فصل صاحب عنوان بهترین خط حمله لیگ باشند.

سپاهان که حالا با کسب 3 برد و 4 تساوی از 7 بازی، 13 امتیازی بوده و در رده سوم جدول جای دارد، اگرچه از‌ نظر نتیجه‌گیری می‌توانست بهتر کار کند اما با این حال، یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی محسوب شده و شانس بالایی برای رسیدن به صدر جدول در هفته هشتم دارد. زردپوشان اصفهانی در این هفته، به مصاف تیم نفت مسجد سلیمان خواهند رفت. دیداری که در صورت پیروزی شاگردان قلعه‌نویی، با توجه به بازی‌های سنگین رقبای اصلی سپاهان، یعنی پرسپولیس و پدیده می‌تواند این تیم را به صدر جدول برساند.

تقابل سپاهان و نفت مسجد سلیمان را می‌توان ابتدای پیچ خطرناک لیگ برای زردپوشان دانست. سپاهان در هفته‌های دهم تا دوازدهم، 3 بازی سنگین مقابل تیم‌های استقلال تهران، سایپا و پرسپولیس دارد و همین امر لزوم کسب برد و اندوختن هر 3 امتیاز طی 2 دیدار آینده را مشخص می‌سازد. سپاهانی‌ها  با توجه به رقابت نزدیک تیم‌های نخست تا هفتم جدول فرصت کوچک‌ترین اشتباهی ندارند و همین امر،  می‌تواند کار را برای آنها تا حد زیادی سخت کند، اما قلعه‌نویی نشان‌ داده که به سادگی از موقعیت پیش‌آمده برای رسیدن به صدر جدول نمی‌گذرد.

در آن‌ سو تیم نفت مسجد سلیمان قرار‌ دارد که با توجه به عدم نتیجه‌گیری  در 6 بازی قبلی، محکوم به برد در این دیدار است. طلایی‌پوشان مسجد سلیمان،که در فصل جاری برای نخستین بار به لیگ برتر آمده‌اند، با یک بازی کمتر،  6 بار به میدان رفته و با کسب 3 مساوی و 3 باخت، تنها با 3 امتیاز و بدون هیچ بردی، در رده  پانزدهم جدول قرار گرفته‌اند. نفت مسجد سلیمان تیم بدون تجربه و بی‌ادعایی است که در خانه به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهد. بازیکنان مسجد سلیمان با وجود نتایج ضعیفشان، مقابل تیم‌های بزرگ خوب ظاهر شده و از انگیزه بالایی برخوردار هستند.

نقطه قوت شاگردان مرزبان، در خط دفاعی آنها است. خوردن 5 گل در 6 بازی و ثبت 3 کلین شیت، نشان‌دهنده قدرت آنها در فاز دفاعی است. سبک بازی تخریبی و دفاع تیمی و منظم آنها موجب می‌شود که به راحتی گل نخورده و بهترین خط حمله‌ها را زمین‌گیر کنند. طلایی‌پوشان مسجد سلیمان با همین شیوه در 4 هفته ابتدایی لیگ مقابل تراکتورسازی، فولاد و پرسپولیس، 3 مساوی ارزشمند را کسب کردند.

از طرف دیگر، نفت مسجد سلیمان در فاز تهاجمی، بسیار ضعیف بوده و با یک گل زده بدترین خط حمله لیگ را دارد. با این حال پس از تغییراتی که در کادر فنی این تیم ایجاد شد و مرزبان هدایت آنها را بر عهده گرفت، شکل و شمایل بازی طلایی‌پوشان مسجد سلیمان در فاز هجومی، بهبود یافته و نمایش بهتری ارائه می‌دهند.

تقابل سپاهان و نفت مسجد سلیمان را می‌توان دیدار سخت و حساسی برای هر 2 تیم دانست. سبک تدافعی بازیکنان نفت مسجد سلیمان با توجه به بازی مستقیم سپاهانی‌ها می‌تواند برای شاگردان قلعه‌نویی دردسرساز شود. از طرف دیگر شرایط جوی و چمن نامناسب ورزشگاه شهید محمدی، کار را برای سپاهانی‌ها سخت‌تر نیز می‌کند. در آن سو نیاز نفت مسجد سلیمان به برد و فقدان یک مهاجم کامل در این تیم، شرایط سختی را برای مرزبان و شاگردانش فراهم آورده است. باید منتظر ماند و دید حوادث چگونه رقم خواهد خورد.

بهترین گلزنان 2 تیم:

انصاری با 3 گل، بهترین گلزن سپاهان است.

محرومان و مصدومان:

هر 2 تیم برای این دیدار بازیکن محرومی ندارند، اما سیاوش یزدانی در سپاهان و میلاد میداوودی در نفت مسجدسلیمان، به دلیل مصدومیت در این بازی غایب خواهند بود.

ترکیب احتمالی نفت مسجد سلیمان:

میلاد فراهانی، مجتبی بیژن، موسی کولیبالی، میلاد خدایی اصل، اسماعیل شریفات، حکیم نصاری، پیمان میری، محمود قائد رحمتی، حسین دوستدار، یوسف وکیا و علیرضا علیزاده

سرمربی: علیرضا مرزبان

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، سعید آقایی، خالد شفیعی، عزت پورقاز، محمد ایران‌پوریان، مهدی کیانی، حامد بحیرایی، ولادیمیر کومان، مهرداد محمدی، ساسان انصاری و کی‌روش استنلی

سرمربی: قلعه‌نویی

برنامه سایر بازی‌های هفته هشتم لیگ برتر به این شرح است:

جمعه 6 مهرماه

تراکتورسازی - استقلال خوزستان

ذوب‌آهن - صنعت نفت آبادان

نساجی مازنداران - سایپا

پارس جنوبی جم - پدیده

پیکان - سپیدرود رشت

شنبه 7 مهرماه

فولاد - ماشین‌سازی تبریز

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار