نماینده مردم آبادان در مجلس:
نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: به عملکرد جهاد کشاورزی در استان خوزستان انتقاد شدید داریم و طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار است.
کد خبر: ۶۵۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 01 October 2018

عامر کعبی با انتقاد و گلایه از عملکرد جهاد کشاورزی در استان خوزستان، از طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی در خصوص خسارت‌های وارده به کشاورزی منطقه خبر داد.

وی با اشاره به بحران آب و پیشروی آب شور دریا در تابستان گذشته، اظهار کرد: مسئله آب و بحران به‌وجود آمده برای زمین‌های کشاورزی را از قبل به مسئولان مربوطه هشدار داده بودیم و بخش بزرگ خسارت‌های وارده که برای کشاورزی منطقه به‌جا مانده است را ناشی از بی تدبیری و عملکرد ضعیف مسئولان در مدیریت منابع آبی و کشاورزی منطقه می‌دانیم؛ مطمئنا وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو باید برای بحران آبی که برای تابستان پیش‌بینی می‌شد تدابیر و دوراندیشی‌های لازم را می‌کردند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه بیشتر به کشاورزی در خوزستان شد و عنوان کرد: استان خوزستان از دیرباز قطب نمونه کشاورزی در کشور بوده و هست و عملکرد جهاد کشاورزی باید همطراز با ظرفیت‌های منطقه در نظر گرفته شود.

وی افزود: امروز بخش بزرگی از زمین‌های کشاورزی ما آسیب جدی دیده و کشاورزان ما خسارت‌های زیادی را متحمل شده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین به طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: بارها به مسئولان جهاد کشاورزی و وزارت نیرو هشدار دادیم که برای کشاورزی منطقه و بخصوص نخیلات برنامه مشخص و مدونی در نظر گرفته شود تا آسیب وارده به این بخش را تا حد امکان کاهش دهیم اما متاسفانه خسارت‌های وارده به نخیلات منطقه بسیار بالاست.

کعبی افزود: از وزیر جهاد کشاورزی سوال داریم که چه کسی مسئول خسارت‌های وارده به نخیلات منطقه است و آیا برای بازپرداخت این خسارت‌ها و زنده نگه داشتن نخیلات آبادان، خرمشهر و شادگان برنامه ای در نظر دارید؟

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار