داود ایوبی افزود: همچنین بتازگی سه میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستان ممسنی به فعالیت های مرتبط با عشایر این شهرستان اختصاص یافته که بیش از 80 درصد از این رقم صرف آبرسانی سیار به عشایر خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶ 25 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: رئیس شورای عشایر شهرستان ممسنی بیان داشت: برای تامین 20 درصد علوفه مورد نیاز دام عشایر، تهیه سه دستگاه تانکر آبرسان و استقرار یک دستگاه بلدوزر در مناطق عشایری این شهرستان نیز برنامه ریزی شده است.
ایوبی گفت: با توجه به اینکه بیشترین جمعیت عشایر استان فارس متعلق به این شهرستان است، مسئولان استان باید برای ارایه خدمات بهتر به این قشر فعال جامعه، اهتمام بیشتری به این منطقه داشته باشند و همه اداره های ممسنی نیز برای خدمات رسانی به عشایر بسیج شوند.
فرماندار شهرستان ممسنی ادامه داد: به سبب فقر مراتع، خشک شدن چشمه ها و آب های سطحی، ساخت آب انبار و تامین مخزن های سیار ذخیره آب برای عشایر این شهرستان ضروری است و باید در این زمینه اقدام شود.
ایوبی بیان کرد: با هدف شناسایی عشایر در مناطق مختلف شهرستان ممسنی، تهیه شناسنامه از عشایر این شهرستان می تواند به برنامه ریزی بهتر برای ایجاد مراکز خدمات رسانی کمک و همچنین دسترسی عشایر به خدمات مورد نیاز آنها را آسان تر کند.
وی، در بخش دیگری از مطالب خود به نشست هم اندیشی با عشایر شهرستان ممسنی که با حضور نماینده مردم شهرستان های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور عشایر استان فارس در منطقه عشایری مهکوه، گرگو و بله زار برگزار شد، گفت: تامین امنیت، تهیه علوفه برای دام عشایر، آبرسانی، تامین پنل های خورشیدی و بهسازی جاده ها از مهم ترین مطالبات نمایندگان عشایر در این نشست بود.
به گفته فرماندار شهرستان ممسنی 12. 5 درصد از جمعیت شهرستان ممسنی را عشایر تشکیل می دهند.
بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در آبان سال 95 در کشور صورت گرفت، جمعیت شهرستان ممسنی 117هزار و 527 نفر اعلام شد.
شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در فاصله 185 کیلومتری شیراز قرار دارد.

برچسب ها: عشایر ، تسهیلات ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار