وقتی اتاق فکرشهرداری به قهوه خانه دی مندوتبدیل می شود:
بوشهر: عملکرد پر انتقاد شورای کنونی شهر بوشهر با روزمرگی هایش ادامه دارد و در جلسات رسمی بیش از آنکه طرح و لایحه ای مورد بررسی قرار بگیرد، بعضا جر و بحث های تند میان برخی اعضا در جریان است.
کد خبر: ۶۵۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶ 25 September 2018

بوشهر: عملکرد پر انتقاد شورای کنونی شهر بوشهر با روزمرگی هایش ادامه دارد و در جلسات رسمی بیش از آنکه طرح و لایحه ای مورد بررسی قرار بگیرد، بعضا جر و بحث های تند میان برخی اعضا در جریان است.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ در جلسه یکشنبه شب شورای شهر بوشهر، ابتدا مدیرکل دامپزشکی استان با حضور در جمع اعضای شورا، خواستار چاره اندیشی درباره بازار آبزیان و شروع پروژه ای از سوی مدیریت شهری شد، چرا که بازار کنونی شایسته شهر نیست.

در ادامه جلسه شورا، اکبر توسلی نطقی درخصوص عملکرد باشگاه شاهین شهرداری بوشهر و همچنین مشکلات کمپ سگ های بلاصاحب داشت که بصورت کتبی و با امضای سه عضو دیگر شورا شامل برزگرزاده، آسایش و هاشم زاده به هیات رییسه ارائه شد.

 

در ادامه طاهره شمشیری رییس کمیسیون فرهنگی شورا پیشنهاد کرد: فصل جدید برای باشگاه شاهین به تازگی شروع شده و طرح این مسائل در موقعیت فعلی انرژی و انگیزه مدیریت، کادر فنی و بازیکنان تیم را به تحلیل می برد، از این رو پیشنهاد می شود بررسی مشکلات فصل گذشته باشگاه شاهین شهرداری بوشهر توسط حسابرسی منتخب شورا انجام شود و با توجه به گزارشی که ارائه می کند، شورا به شکل بهتری نظارت خود بر این باشگاه اعمال نماید.

روح الله نصرتی نایب رییس شورا نیز گفت: مدیریت سابق باشگاه شاهین چیزی تحویل مدیریت جدید نداده و ما هفته پیش از سرپرست شهرداری خواستیم تا گزارشی از هزینه کردهای این باشگاه در فصل قبل به شورا ارائه نماید و پیگیر روال قانونی برای تغییر و تحول اسناد و مدارک باشگاه از دوره آقای دمشقی شوند.

توسلی نیز اظهار داشت: من به باستین به عنوان مدیر جدید باشگاه شاهین رای دادم، ولی با طرح این پرسش ها تلاش دارم از حالا روی عملکرد باشگاه نظارت داشته باشیم و نگذاریم انحراف ایجاد و بعد از آن ورود کنیم.

وی در ادامه نسبت به تاخیر در حقوقی شدن پرونده چرخ فلک بوشهر اعتراض کرد و گفت: 3.2 میلیاردتومان به پیمانکار پروژه داده شده و پیمانکار هم 4 تا آهن روی هم گذاشته و عملا مورد تمسخر مردم واقع شده ایم، درحالی که منابع مردم به تاراج رفته و نمی دانم چرا رییس شورا به درخواست ها برای حقوقی شدن این پرونده توجهی ندارد.

نصرتی نایب رییس شورا نیز خطاب به توسلی گفت: زمانی که پول مردم در پروژه چرخ فلک به قول خودتان تاراج می کردند، شما معاون خدمات شهری شهرداری بودید، درحالی که در این دوره شورا، فقط پایه چرخ فلک نصب شده بود که با پیگیری هایی صورت گرفته، اکنون به مرحله ساخت و نصب کابین رسیده است.

درحالی که توسلی پاسخ داد زمان انعقاد قرارداد این پروژه من مسئولیتی در معاونت خدمات شهری نداشته و در شهرداری منطقه 2 پست کارشناسی داشتم، نصرتی ادامه داد: شما پروژه فانوس دریایی را تعطیل کردید، ولی آخر و عاقبت آن چه شد؟ یا نقاطع غیرهمسطح میدان آزادی راه اندازی شد، به قیمت اینکه الان 10 میلیارد بدهی داشته باشد و شما سکوت کردید!

توسلی هم در پاسخ گفت: جایگاه من نظارت است و تذکراتم در زمان حضور در شورا پیرامون چرخ فلک، تقاطع غیرهمسطح و فانوس دریایی موجود و قبل از حضور در شورا هم نقدهایم درباره این پروژه ها را رسانه ای کرده ام. بیشتر از این نمی توانم جلو بروم یا جلوی لودر پیمانکار را بگیریم.

در ادامه دهدار رییس شورای شهر بوشهر نطق توسلی را تبلیغاتی خواند و گفت: اگر مدعی تخلف در باشگاه شاهین هستیم، به شکل قانونی درخواست تحقیق و تفحص از گذشته تاکنون دهیم، نه اینکه حرف تبلیغاتی بزنیم.

این اظهارنظر با عصبانیت توسلی همراه شد و او خطاب به رییس شورا گفت: شما حق ندارید نظق مرا تبلیغاتی بخوانید. ادامه جدل دو عضو شورا، با تذکر دهدار مبنی بر اینکه من نطق شما را قطع نکردم و شما هم حق ندارید صحبت مرا قطع کنید مواجه شد. توسلی نیز خطاب به دهدار گفت: تو هم در جایگاهی نیستی که به من توهین کنی و صحبت هایم را تبلیغاتی بدانی. اگر همکاری بی احترامی کرد، من هم مانند خودش رفتار می کنم.

نهایتا با درخواست هاشم زاده از توسلی برای سکوت، دهدار صحبت هایش را ادامه داد. رییس شورا به توسلی گفت: روال پیگیری این سوالات شما باید در قالب طرح تحقیق و تفحص باشد که با توجه به داشتن امضای 4 عضو شورا زیر نامه تان، این موضوع به کمیسیون برنامه و بودجه شورا ارسال و خانم عبدالله زاده رییس کمیسیون با حضور طرفین موضوع را بررسی و گزارش خود را به صحن ارائه می کند. آن زمان اگر دو سوم اعضای شورا قانع نشدند، درخواست تحقیق و تفحص داده می شود.

در همین حال برخی اعضای شورا نظیر برزگرزاده و آسایش از بخش پایانی اظهارات رییس شورا ابراز تعجب کرده و خواستار توضیح بند قانونی آن سخنان وی شدند که دهدار همکارانش را به مطالعه قانون توصیه کرد!

دهدار با بیان اینکه مخالف بررسی عملکرد باشگاه شاهین شهرداری نیستیم بلکه مخالف دخالت هستیم گفت: درخصوص یکی از بندهای سوال توسلی پیرامون سقف قراردادهای باشگاه شاهین، وقتی 6 میلیارد تومان برای این تیم در بودجه امسال تصویب شد، در پیوست های بودجه این موارد به تایید اعضای شورا رسیده است.

برزگرزاده عضو شورا نیز از دهدار خواست تا اگر پیوست بودجه در شورا قرائت شده، همین حالا در دفتر ثبت مذاکرات شورا، زمان آن را ارائه کند که دهدار گفت: فردا تاریخ دقیق آن را به اعضا اعلام می کنم.

در ادامه برزگرزاده یادآور شد: درخواست بررسی مشکلات باشگاه شاهین با هدف مانع تراشی نیست و برخی همکاران ما نباید با دید منفی به آن نگاه کنند، چرا که در بازی اخیر تیم، وقتی به رختکن رفتیم یکی از بازیکنان اعتراض کرد کی پول آنها پرداخت می شود؟ از این رو درخواست بررسی مشکلات باشگاه داده شده و حتی شاید درخواست کمک بیشتر از شهرداری به این تیم کنیم.

در ادامه، رییس شورای شهر بوشهر درباره تذکر توسلی و 3 عضو دیگر شورا درباره کمپ سگ های بلاصاحب گفت: برای اداره این کمپ، فقط یک نفر متقاضی بود و برخلاف نوشته توسلی، قرارداد آن نیز ماهیانه 20 میلیون تومان نیست و کمتر می باشد ضمن اینکه پیمانکار آن ماهها از شهرداری مطالبه دارد. ما نیز بدرفتاری با حیوانات در این کمپ را محکوم می کنیم، ولی تجربه اول برای کاهش مشکل سگ های بلاصاحب شهر بوده است و ایراداتی دارد.

وی ادامه داد: پروژه چرخ فلک در ابتدای این شورا در حد پایه های آن بوده که با پیگیری های بعدی، اکنون به مرحله ساخت کابین رسیده است، درحالی که قرارداد با پیمانکار دچار مشکلات زیادی بوده، ولی بجای حقوقی کردن پرونده و معطلی زیاد که احتمالا پروژه به حال خود رها می شد، برای مصالح شهر ناگزیر شدیم تعادلی ایجاد و پروژه را به جلو حرکت دهیم تا به اینجا برسد.

وی خطاب به توسلی ادامه داد: ما با گزارش کمیسیون عمران به ریاست شما، پروژه فانوس دریایی را بخاطر ایرادات فنی متوقف کردیم و پیمانکار آن ماده 48 شد، ولی بجای آن آیا پروژه جدیدی در شهر تعریف کردیم؟ باید بپذیریم که گذشتگان پروژه هایی را با وجود برخی ایرادات شروع کردند، ولی ما آیا در شهر پروژه و سازندگی داشته ایم؟

در ادامه هاشم زاده عضو شورا از نصرتی بابت اظهاراتش درباره تقاطع غیرهمسطح گلایه کرد و گفت: وقتی همکار ما می گوید پروژه 10 میلیارد بدهی دارد و به استناد حرف های طراح پروژه که فردی اهل فن برای پاسخگویی مقابل وی نبوده، روی پروژه تقاطع ایراد می گذارد، از یک فعال اجتماعی چه انتظاری می توانیم داشته باشم که میله زنگ زده این پل را می بیند و می گوید پوسیده است.

در ادامه پویا دولابی دیگر عضو شورا گفت: ایرادات طراح پروژه تقاطع غیرهمسطح که منجر به خودداری وی از تایید پروژه شده، مواردی نیست که نفسیرپذیر باشد، بلکه برخی از آنها جزو مقررات ملی ساحتمان و لازم الاجرا بوده، مثل بحث گارد ریل این تقاطع.

همچنین هاشم زاده عضو شورا از سرپرست شهرداری درخصوص درباره دوشغله بودن باستین مدیر باشگاه شاهین شهرداری پرسید که وی گفت: وی کارمند سازمان برنامه و بودجه است، ولی در باشگاه شاهین بصورت افتخاری همکاری می کند و حقوق نمی گیرد. با این حال به سازمان بازرسی نامه داده ایم و منتظر پاسخ آنها هستیم که اگر مدیر باشگاه را مشمول دوشغله بدانند، فردی جایگزین خواهیم کرد.

از حاشیه های این نشست، اظهارنظر روح الله نصرتی نایب رییس شورا خطاب به یکی از اعضای دوره سابق شورا بود که گفت: ما مشغول جمع کردن گنده کاری و دزدی های سابق هستیم که ناشی از ضعف نظارت شما بوده است!

ندا عبداله زاده نیز پس از نطق توسلی درباره باشگاه شاهین به وی گفت: دنبال چه موضوعی هستی؟ چرا زمانی که درخواست بررسی وضعیت مالی باشگاه در دوره سابق را داشتیم، رای ندادی؟

دهدار رییس شورا نیز خطاب به توسلی گفت: شما اخیرا حکم مشاوره از سرپرست شهرداری گرفتید و نماینده مقیم ما در شهرداری باشید و سوالاتی که مطرح کردید را پیگیری کنید. توسلی هم پاسخ داد: روال قانونی این مسائل این است که سوال از طرف رییس شورا به شهرداری ابلاغ شود نه من به عنوان عضو.

جالب اینکه همانند یک ماه گذشته، اسپیلت سقفی صحن شورا از کار افتاده و بارها برخی اعضا نسبت به گرم بودن سالن انتقاد کردند. یکی از اعضا نیز به کنایه گفت: در سونای خشک به سر می بریم! عضو دیگری هم از دهدار خواست برای جلسه بعدی پنکه های رومیزی تهیه شود!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار