مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تاکید کرد؛
مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: مدیریت کشت پاییزه باید از هم اکنون در دستور کار دستگاه های مربوطه قرار گیرد و اجازه ندهیم این مساله به یک بحران تبدیل شود.
کد خبر: ۶۵۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 25 September 2018
کیامرث حاجی زاده در شورای کشاورزی خوزستان در استانداری اظهار داشت: اگر مدیریت درستی در زمینه کشت پاییزه صورت پذیرید فشاری به دستگاه های مرتبط با آن مانند سازمان آب و برق استان، جهاد کشاورزی و غیره نیز وارد نمی شود.
 
وی با اشاره به این که در حوزه پیش بینی و پیشگیری در استان ضعف وجود دارد افزود: انتظار داریم برای کشت پاییزه تعامل میان دستگاه ها صورت گیرد و در ستاد خشکسالی باید نقاط ضعف را بررسی کنیم.
 
مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به مشکلات کشت تابستانه  ادامه داد: برخی از مسایل  حوزه کشاورزی و کشاورزان در کمیته امنیت و انتظامات بررسی شد این در حالی است که این گونه مسایل اجتماعی نباید به این سطح برسد.
 
وی یاد آور شد: در مجموع برایند وضعیت تابستان در استان مثبت ارزیابی می شود.
 
حاجی زاده با اشاره به مشکلات حوزه آب ادامه داد: وضعیت آبادان و خرمشهر در سال ۸۸ و ۸۷ به مراتب از وضعیت تابستان سال جاری بهتر بود اما تابستان امسال این موضوع مدیریت شد چراکه به صورت تیمی برای آن کار انجام شد.
 
وی ادامه داد: تابستان سال جاری بسیار سخت بود و براساس گزارشی که در بحث اقلیم و خشکسالی ما از آن به عنوان ابر بحران یاد کردیم به زعم کارشناسان منطقه و بین المللی شدیدترین خشکسالی در ۷۰ سال اخیر  به شمار می رفت.
 
مدیر کل مدیریت بحران خوزستان تناکید کرد: برون رفت از این وضعیت کار بسیاری بزرگی در بخش آب شامل آب شرب، آب کشارزی، آب صنعت و شیلات  و در بخش برق است.
 
وی اظهار داشت: در استان های همجوار مانند بوشهر و سایر استان‌ها که درجه حرارتی مانند استان خوزستان و شاید کمتر داشتند شاهد هستیم که چهار تا پنج ساعت خاموشی با برنامه داشتند ولی در خوزستان این مساله به کمک دستپاه های مختلف استان مدیریت شد و به جرات می توان گفت اگر مدیریت ارشد استان پای کار نمی آمد ما از این بحران عبور نمی‌کردیم.
 
حاجی زاده ادامه داد: در بحث آب نیز مانند برق مدیریت صورت گرفت اگرچه شاید کاستی هایی وجود داشته باشد اما تلاش شد تا مدیریت بهتری نسبت به گذشته انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار