دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خبرداد:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از احداث پژوهشکده توسعه پایدار استان خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد و گفت: بیش از چندین ماه است که مطالعات احداث این پژوهشکده انجام گرفته است و امروز نیز اساسنامه آن قطعی شد و از فردا کارهای اجرایی آن آغاز می شود.
کد خبر: ۶۵۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷ 24 September 2018

محسن رضایی با اشاره به تفاهمات صورت گرفته به منظور ایجاد یک پژوهشکده در دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: دانشگاه شهید چمران زمانی در دفاع مقدس کانون رزمندگان بود و خدمات ارزنده ای را به دفاع مقدس ارائه کرد.

وی افزود: دانشگاه شهید چمران اهواز با توجه به نقشی که در دفاع مقدس داشته، اکنون پذیرفته تا یک پژوهشکده توسعه ای برای استان خوزستان با همکاری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در این زمینه حمایت می کنیم تا پژوهشکده توسعه پایدار استان خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز ایجاد شود. با رییس دانشگاه و معاونان ایشان توافقاتی انجام داده ایم تا این پژوهشکده هر چه سریعتر در این دانشگاه ایجاد شود.

رضایی ادامه داد: بیش از چندین ماه است که مطالعات احداث این پژوهشکده انجام گرفته است و امروز نیز اساسنامه آن قطعی شد و از فردا کارهای اجرایی آن آغاز می شود.

وی با اشاره به اعتبارات مورد نیاز این طرح، خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبار مورد نیاز این طرح باید از استان و بخشی نیز از سطح ملی تامین شود. بخش دیگری که تامین کننده اعتبارات این پژوهشکده است، از طریق انجام پروژه هایی خواهد بود که در این مرکز انجام خواهد شد.

همچنین غلامحسین خواجه، رییس دانشگاه شهید چمران اهواز، در این خصوص به ایسنا گفت: از چند ماه گذشته با مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با تاسیس پژوهشکده سیاست گذاری، توسعه پایدار و امور زیربنایی استان خوزستان، گفت‌وگوهایی انجام گرفت تا شاهد احداث آن در استان باشیم.

وی افزود: در طول چند ماه گذشته تا کنون روی اساسنامه، شرح وظایف و اعضای آن کار شد و جمع بندی آن امروز در قالب یک اساس نامه با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب شد.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: پژوهشکده سیاست گذاری، توسعه پایدار و امور زیربنایی خوزستان به صورت فیزیکی در استان و با مرکزیت دانشگاه شهید چمران اهواز احداث خواهد شد. ما فضا و امکانات این مرکز پژوهشی را به کمک مجمع تشخیص مصلحت نظام آماده می کنیم.

خواجه ادامه داد: امیدواریم با حمایت های مجمع تشخیص مصلحت نظام و حمایت های علمی دانشگاه شهید چمران و همچنین همکاری سازمان ها، شرکت ها و سایر بخش ها، بتوانیم پروژه ها و فعالیت هایی که مرتبط با نیاز سازمان ها و بخش ها است را انجام دهیم و در این رابطه خدمتی را به استان خوزستان ارائه کنیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار