مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: بزودی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان محیط زیست استان خوزستان در خصوص واگذاری ساختمان موزه حیات وحش به شهرداری اهواز امضا می شود.
کد خبر: ۶۵۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 26 September 2018

حمید امیری فرد اظهار کرد: در راستای صیانت از منابع ارزشمند طبیعی و بمنظور نمایش تخصصی گونه های گیاهی و جانوری جهان و همچنین گونه های جانوری کمیاب در ایران، مقرر شد ساختمان موزه حیات وحش اهواز طی جلسه‌ای با حضور استاندار، معاون برنامه و بودجه استانداری، مدیرکل محیط زیست استان و شهردار اهواز در روزهای آتی به شهرداری اهواز واگذار شود.

وی توضیح داد: تحقیقات، آموزش و اطلاع رسانی برای گروه های سنی مختلف و علاقمند به محیط زیست و آشنایی با گونه های نادر و نایاب از مزایای این موزه خواهد بود.

امیری فرد با بیان اینکه مکان موزه واقع در جاده ساحلی شرقی و در محدوده شهرداری منطقه ۳ می باشد، خاطرنشان کرد: واگذاری خدمات و بهره برداری از این موزه با توجه به کارشناسی تخصصی به سازمان پارکها واگذار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با اشاره به دیگر تفاهم‌نامه این سازمان اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در واحد تحقیقات آموزش و ترویج تفاهم‌نامه با موسسه خرما و میوه های گرمسیری است که در راستای آن برپایی کلاس‌های آموزشی، علمی و کاربردی، دوره‌های آموزشی کوتاه و هم اندیشی و ارتباط با اساتید بر عهده این موسسه خواهد بود.

وی یادآور شد: در اقدامی دیگر تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه کشاورزی رامین امضاء خواهد شد که از مفاد این تفاهم نامه طرح موضوع از سوی سازمان پارکها و تامین اعتبار و تحقیقات از سوی دانشگاه کشاورزی رامین خواهد بود.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه در این تفاهمنامه ۱۰ موضوع اساسی مطرح شده است، عنوان کرد: آسیب شناسی مدیریت فضای سبز اهواز، ارائه یک ترکیب چمن بذری گرمسیری جهت کاشت در فضای سبز شهری، مطالعه و ارزیابی محدودیت‌های بستر خاک و در فضای سبز شهری و مدیریت آنها، تدوین استانداردها و دستورالعمل اجرایی کاهش و حفاظت از گیاهان پارکها و معابر، جمع‌آوری و شناسایی آفات و بیماری های مهم درختان و گیاهان زینتی فضای سبز و مبارزه با آن، رسوب گذاری در لوله های انتقال آب خام و ایستگاه پمپاژ در اثر کاهش دبی رودخانه و اثرات منفی آن و روش جلوگیری و کاهش آن، برخی از عناوین مطرح شده در تفاهم نامه با دانشگاه کشاورزی رامین است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار