خطیب جمعه شادگان:
خطیب جمعه شادگان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از اهداف قیام امام حسین(ع) بود، گفت: قیام امام حسین(ع) در تاریخ بشریت ماندگار است.
کد خبر: ۶۵۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ 21 September 2018

حجت الاسلام و المسلمین سید مجید شرفی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شادگان که در محل‌ مسجد حضرت امیر المومنین (ع) این شهر برگزار شد، با تسلیت شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش در صحرای کربلا اظهار کرد: باید با بهره گیری از سیره و منش امام حسین (ع) و یاران باوفایشان در برابر جبه کفر ایستاد.

وی افزود: قیام سید و سالار شهیدان در کربلا مسیر عزتمندی و احیای اسلام را هموار کرد.

خطیب جمعه شادگان ادامه داد: برگزاری مراسمات عزاداری محرم در سراسر کشور به ویژه در شهرستان شادگان نشان از عشق و علاقه مردم به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به شهادت امام سجاد(ع) افزود: اقدامات امام سجاد(ع) باعث نهادینه شدن نهضت عاشورا و جریان ساز شدن این نهضت شد.

حجت الاسلام شرفی با بیان این که امام سجاد(ع) تنها در مسیر تبلیغ دین و دفاع از قیام عاشورا گام برداشت، گفت: نهضت عظیم امام حسین(ع) با تلاش های مجاهدانه امام سجاد(ع) و امام سجاد(ع) ماندگار و جاودانه شد.

وی در فراز دیگری از خطبه های خود با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس ریشه انقلاب اسلامی را محکم و پایدار کرد. دستاوردهای بسیاری مانند اقتدار و عظمت برای ایران اسلامی به همراه داشت که تا به امر پا بر جا مانده است.

خطیب جمعه شادگان اضافه کرد: هفته دفاع مقدس یادآور ایثار گری ها و رشادت های رزمندگانی است که باعث افتخار کشور بوده و هستند و در این محور از هیچ چیز دریغ نکردند و در مسیر اسلام و انقلاب ایستادگی کردند.

وی در ادامه خطبه های خود با اشاره به ماه مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس افزود: دانش آموزان ما یکی از بهترین سرمایه‌های این مرز و بوم و انقلاب اسلامی ایران هستند و امیدواریم با تلاش و جدیت هر چه بیشتر بتوانند به تحصیل ادامه دهند تا در آینده برای جامعه فردی مفید باشند.

حجت الاسلام شرفی در پایان یادآورشد: دانش آموزان مهمترین سرمایه کشور نیروی انسانی است و تربیت این نیروها می تواند تضمین کننده اداره آینده کشور باشد و معلمان در این راه تعیین کننده هستند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار