خطیب جمعه آبادان :
امام جمعه آبادان گفت: از شبکه‌های ملی صداوسیما گلایه‌مند هستم چراکه درباره نقش آبادان در دفاع مقدس خیلی کوتاهی کرده است.
کد خبر: ۶۵۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ 21 September 2018

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان، ضمن آرزوی قبولی طاعات عزاداری‌های مردم در ایام دهه اول ماه محرم و دعوت از نمازگزارات به رعایت تقوای الهی، با گرامیداشت سالروز تکریم اسراء و مفقودین، اظهار کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در قیام عاشورا خانواده خودش را همراه خود برده و اگر نمی‌برد حادثه عاشورا در جریان تاریخ محو می‌شد و اثری از آن نمی‌ماند.

وی با تأکید بر لزوم روایتگری خانواده شهدا و آزادگان، ادامه داد: هدف دشمن از بین بردن درس‌های هشت سال دفاع مقدس است و کسی که می‌خواهد در این مسیر حرکت کند باید قیام حسینی را یاد بگیرد و در راستای آن حرکت کند.

لزوم توجه به زوایای مختلف دفاع مقدس

خطیب جمعه آبادان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و لزوم توجه به زوایای مختلف دفاع هشت ساله ملت ایران در برابر تجاوز ارتش بعث، تصریح کرد: دشمن به دنبال ریشه‌کن کردن راه امام بود اما نتوانست، چرا که مردم ایران دین‌شناس هستند و پای آرمان و اهدافشان می‌ایستند.

ابراهیمی‌پور با اشاره به این موضوع که مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس روحیه انقلابی خود را حفظ کردند، تأکید کرد: امروز نیز باید با همان انگیزه و اخلاص این روحیه را حفظ کنیم و از هویت دینی و اعتقادی خود دفاع کنیم، ارتش بعث در برهه‌ای از جنگ به آبادان هم رسید، اما شکست خورد و پس ‌از آن نیز بیش از 30 کشور از صدام حمایت کردند و کمک‌های مختلفی به آنها شد.

وی با تاکید بر این موضوع که امروز نیز دشمن می‌داند که در جبهه سخت و نرم‌افزاری قوی هستیم، بیان کرد: دشمن در هر میدانی مقاومت ما را ببیند عقب‌نشینی خواهد کرد چون در اقتصاد ضعف داریم دشمن به این موضوع وارد شده است اما درصحنه‌های دیگر مانند نظامی این‌طور نیست و آمریکا در سوریه، لبنان و دیگر کشورها سرافکنده است، مقاومت هشت سال دفاع مقدس ما یک معیار و الگو شد و این الگو در دیگر کشورها نیز جواب داده است.

لزوم مدیریت صحیح آموش برای ایجاد تحول در اقتصاد

امام جمعه آبادان با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها، یادآور شد: مدارس و دانشگاه‌های ما باید پایگاه مهم تربیت نیروی مؤمن، متعهد و متخصص باشد و این نیروهای با کیفیت می‌توانند مدیریت جامعه را بر عهده بگیرد، افرادی که در این سیستم تربیت می‌شوند باید افرادی قوی و با هویت باشند، در جنگ نرم دشمن به دنبال دل‌سرد کردن در این حوزه است.

ابراهیمی‌پور اشاره کرد: آموزش پرورش می‌تواند نقش مهمی در میدان‌های مختلف ایفا کند، 18 میلیون دانش‌آموز و دانشجو در کشور وجود دارد که اگر مدیریت صحیح صورت پذیرد و دانش‌آموزان از کالای داخلی استفاده کنند تحول بزرگی در اقتصاد رخ خواهد داد.

نمایدنه ولی فقیه در آبادان در آخرین موضوع از خطبه‌های امروز شهرستان به سالروز شکست حصر آبادان در پنجم مهرماه اشاره کرد و گفت: پنجم مهرماه و عملیات شکست حصر آبادان از جایگاه و اهمیت راهبردی بالایی برخوردار بوده و ثمرات زیادی برای کشور داشته است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع شکست حصر آبادان نزد امام راحل(ره) امام خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال این بودند که با اشغال آبادان بر اروندرود تسلط پیدا کنند و از آن‌طرف می‌خواستند آبادان را به بصره ملحق کنند و می‌دانستند آبادان شاهرگ خوزستان است و اگر سقوط کرد شهرهای اطراف نیز سقوط می‌کنند و امام این اهمیت را می‌دانست.

کوتاهی رسانه ملی در نمایش نقش آبادان

وی با انتقاد از عملکرد رسانه ملی در نمایش نقش مردم آبادان در دفاع از شهر خود در دوران محاصره آبادان، ابراز کرد: از شبکه‌های ملی صداوسیما گلایه‌مند هستم چراکه درباره نقش آبادان در دفاع مقدس خیلی کوتاهی کرده است هرچند عملکرد صداوسیمای آبادان در چند سال اخیر در این زمینه خوب بوده است.

ابراهیمی‌پور تصریح کرد: ما بسیاری از مطالب را نگفته‌ایم و در حق مردم آبادان جفا شده، اگر حماسه مردمی در آبادان نبوده این شهر سقوط می‌کرد و معلوم نبود چه بلایی سر کشور می‌آمد، همچنین مسئله راهیان نور نیز طوری بیان می‌شود که گویی خط مقدم جنگ جای دیگری بوده است و در این خصوص کم گفته‌شده است.

آبادان در محاصره برخی افکار است

امام جمعه آبادان در پایان گفت: اولین و بزرگ‌ترین پیروزی جنگ در عملیات ثامن‌الائمه بوده و پیروزی‌های بعد به‌ تبع آن رخ داد و مقاومت مردم سبب همین موضوع شد، وقتی آبادان در محاصره قرار گرفت در خود کشور نیز با مشکل مواجه شدیم اما به یاری مردم پیروز شدیم، شکست حصر آبادان صورت گرفته اما در ابعادی دیگر این شهر هنوز در محاصره است، آبادان در محاصره برخی افکار است و برخی‌ها منافعشان در این است که این شهر رشد نکند و باید تلاش شود در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و اشتغال این شهر رشد کند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار