امام جمعه کازرون:با گلایه از دستگاه‌ها و سازمان‌های نظارتی گفت: دولت می‌گوید کالاهای اساسی مردم را با ارز چهارهزار و 200 تومان می‌دهیم، اگر اینطور است این گرانی چه معنا دارد؟ یا این گفته صحیح نیست و یک ادعاست و یا گرانی برای چیست؟
کد خبر: ۶۵۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱ 21 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهارداشت: با وجود هجمه‌ای که دشمن نسبت به اصل عزاداری امام حسین(ع) انجام داد، عزاداری‌ها باشکوه برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت استمرار عزاداری‌ها تا پایان ماه صفر گفت: روضه‌های خانگی برکات فراوانی دارد و علاوه بر سینه و زنجیر زنی، سخنرانی برای بیان معارف و مسائل دینی داشته باشید.

امام جمعه کازرون با تشکر از کارگران شهرداری که اقدام به جمع‌آوری ظروف در مسیر عزاداران کردند افزود: دسته‌جات عزاداری باید جمع آوری این ظروف را نیز وظیفه خود بدانند.

خرسند با اشاره به ۳۱ شهریور ماه و آغاز هفته دفاع مقدس اظهارداشت: هفته دفاع مقدس هفته عزت و اقتدار ملت رشید ایران است.

وی با بیان اینکه جنگ هشت ساله ما باعث شد ملت ایران برای همیشه تاریخ بیمه شود گفت: دفاع مقدس ما اسلام حقیقی را به دنیا معرفی کرد.

امام جمعه کازرون ادامه داد: به برکت دفاع مقدس، فرهنگ مقاومت در دنیا به‌وجود آمد، اینکه با توکل برخدا، استقامت، و کمترین امکانات، پیروزی نصیب می‌شود.

خرسند با بیان اینکه امروز مقاومت در سوریه و یمن درسی است که از مقاومت ملت ایران گرفته شده است اظهارداشت: دفاع مقدس استعداد ملت ما را شکوفا کرد، ما که ساده‌ترین سلاح‌های خود را باید از خارج وارد می‌کردیم، امروز موشک‌های پیشرفته می‌سازیم.

وی امنیت کم نظیری که امروز در کشورمان داریم را به برکت دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: امنیت ایران به هیچ کشوری وابسته نیست.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه در دفاع مقدس به این خودباوری رسیدیم که خواستن توانستن است افزود: به برکت دفاع مقدس، نهال مقدسی به دست امام و به نام بسیج کاشته و پروریده شد.

وی با اشاره به اینکه امروز نظامیان ما که با اقتدار روی پای خود ایستاده اند، نتیجه دفاع مقدس است، گفت: جوان امروز نمی‌داند در هشت سال دفاع مقدس چه گذشت و چون اطلاع ندارد، فریب تبلیغات دشمن را می‌خورد.

امام جمعه کازرون با تاکید بر اینکه باید از یادگاران دفاع مقدس به بهترین شکل تقدیر شود و بر سر هر کوی و برزنی نام و تصاویر شهدا به چشم بخورد افزود: در هر شهری باید موزه و آثار دفاع مقدس وجود داشته باشد چون این‌ها سرمایه‌هایی است که آینده‌گان به آنها نیاز داریم.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: ما ۱۴میلیون دانش آموز وسه میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو، یعنی یک چهارم مردم ما مرتبط با تحصیل هستند که باید به اموزش و پرورش و اموزش عالی توجه ویژه بشود.

خرسند خواستار برطرف شدن ضعف پرورش در آموزش و پرورش شد و اظهارداشت: دانشگاه‌ها نباید کارخانه تواید مدرک باشند که امروز شاهد مدرک گرایی در کشور هستیم بلکه دانشگاه‌ها باید در کار و اشتغال هم دخالت داشته باشند.

امام جمعه کازرون با اشاره به آمار بیکاری گفت: این آمار بیکاری نشان از مدرک پروری دارد که دولت و مجلس محترم باید به امورزش و پرورش توجه ویژه داشته باشند و نگاه مصرفی به ان نداشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر مختصری از درآمد شرکت‌های نفت و گاز را صرف آموزش و پرورش کنند مشکلات آن برطرف می‎شود افزود: می‌بینیم امروز فرهنگیان ما یکی از ضعیف‌ترین اقشار جامعه ما هستند و نباید کسی که می‌خواهد فرهنگ جامعه را ارتقا دهد، دغدغه معیشت داشته باشد.

خرسند با گلایه از دستگاه‌ها و سازمان‌های نظارتی گفت: دولت می‌گوید کالاهای اساسی مردم را با ارز چهارهزار و 200 تومان می‌دهیم، اگر اینطور است این گرانی چه معنا دارد؟ یا این گفته صحیح نیست و یک ادعاست و یا گرانی برای چیست؟

وی ادامه داد: در همین کازرون یک خانواده‌ای چندهزار سکه و شمش طلا و خودرو خریدند که دستگاه‌های مسوول ورود کردند، قضیه سکه‎های دیش فروش شده به کجا رسیدکه یکی دو نفر دستگیر شدند؟

امام جمعه کازرون گفت: به بهانه مبارزه با احتکار، بعضی وقت‌ها دچار افراط و تفریط نشویم، اینکه کسی جنسی قانونی وارد کرده و انبار کرده و به تدریج توزیع می‌کند، ما بیاییم با او برخورد کنیم و بعضا پلمپ می‌کنند و مشخص می‌شود قانونی باشد که این وجهه افراد را خراب می‌کند و سرمایه‌گذار را فراری می‌دهد.

خرسند با تاکید براینکه کار نمایشی نباشد افزود: اگر واقعا احتکار است، باید برخورد قاطع شود و این اقدامات باید در زندگی مردم خود را نشان بدهد وگرنه شبیه کار نمایشی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار