نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی با طرح این سؤال که چرا باوجود آب در خوزستان کشاورزی در نقاط مختلف استان تعطیل‌شده است، و نخیلات و دامداری استان در حال نابودی است، عنوان کرد: مسئولیت پیگیری و تأمین آب به عهده سازمان جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق است.
کد خبر: ۶۵۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 20 September 2018

علی گلمرادی با اشاره به سوءمدیریت آب طی سنوات گذشته در استان اظهار کرد: ما کشوری هستیم که طرح جامع آب نداریم و در گذشته به مساله آب به عنوان یک مساله مهم و اساسی نگاه نمی‌کردیم.

وی افزود: بی‌آبی و کمبود آب در حوزه‌های مختلف کشاورزی استان سبب نارضایتی در بین جامعه کشاورزی و خالی شدن روستاها از سکنه و توسعه حاشیه نشینی در اطراف شهرها شده است.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سوء مدیریت منابع آبی در خوزستان بیش از سایر استانهای کشور است، عنوان کرد: همه می‌دانند طرح‌هایی در در دستور کار دولت است که در صدد جبران کمبود آب در مناطق کویری از طریق آبهای موجود در خوزستان است.

گلمرادی افزود: زمانیکه استراتژی دولت این است که کمبود آب در مناطق کویری را از آبهای خوزستان تأمین کند نتیجه می‌گیریم آب در خوزستان وجود دارد.

وی با طرح این سؤال که چرا باوجود آب در خوزستان کشاورزی در نقاط مختلف استان تعطیل‌شده است، و نخیلات و دامداری استان در حال نابودی است، عنوان کرد: مسئولیت پیگیری و تأمین آب به عهده سازمان جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق است که متناسب با مصوبات ستاد بحران آن را اجرایی کنند.

گلمرادی بابیان اینکه بین تصمیمات ستاد بحران استان و عملکرد جهاد کشاورزی و سازمان آب استان تعارض وجود دارد، گفت: قطعاً با برنامه‌ریزی و ذخایر آبی پشت سدها می‌توان مسائل کشاورزان را حل کرد؛ اما وضعیت موجود بیانگر بی‌توجهی و بی تعهدی مسئولان مربوطه است.

وی در رابطه با بحث‌هایی که در خصوص استیضاح وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: به‌منظور استیضاح وزیر نیاز به همراهی بیشتری از نمایندگان سراسر کشور داریم؛ مجمع نمایندگان با همگرایی پیگیر موضوع است؛ انتظار می‌رود استاندار نیز با جدیت بیشتری در جهت حل دغدغه‌های کشاورزان باشد.

 

منبع: فارس

برچسب ها: کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار