تابناک هرمزگان- دکتر عباس ابراهیمی مدیر شبکه بهداشت و درمان جاسک از برگزاری نخستین مجمع سلامت شهرستان با حضور معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مسئولین استانی، امام جمعه شهرستان، فرماندار و مسئولین شهرستانی در سالن ولایت ارتش این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ 19 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، مهندس محمد رادمهر فرماندار شهرستان جاسک گفت: هدف از تشکیل مجمع سلامت شهرستانی، اقدام اجتماعی موثر در راستای مشارکت اجتماعی در جامعه است. و  همه دستگاه ها باید برای حمایت همه جانبه در راهبردهای برنامه در جهت پیشبرد اهداف سلامت فعال باشند.

وی ابراز کرد: اجتماعی شدن سلامت نیاز جامعه امروز می باشد؛ و دولت و متخصصین و مردم می توانند به این امر مهم کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مناقبیان امام جمعه شهرستان جاسک به تشریح مقوله سلامت از دیدگاه اسلام برداخت و تشکیل مجمع سلامت درسطح شهرستان را یکی از اقدامات شایسته و قابل تقدیر برشمرد. محمد عقیل شیک زهی امام جمعه اهل سنت نیز به مباحثی در مورد اهمیت مجمع سلامت و ایجاد وحدت و همدلی در راستای رسیدن به اهداف سلامت در این مراسم پرداخت.

دکتر ابراهیم حسن نژاد معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: پیگیری و حل مشکلات آحاد مردم در حوزه سلامت از طریق سازمانهای مردم نهاد و دستگاهها و سازمانهای مرتبط با سلامت می تواند به اجتماعی شدن سلامت کمک نماید.

حسن نژاد با بیان اینکه همه دستگاه های اجرائی در حل مسائل بهداشتی درمانی نقش دارند؛ افزود:  هر دستگاه به اندازه توان خود در حل مسائل بهداشتی در حوزه سلامت کمک کند تا دانشگاه به وظیفه تخصصی خود بپردازد.

دکتر عباس ابراهیمی مدیر شبکه بهداشت و درمان جاسک ضمن خیر مقدم به میهمانان و ارائه گزارشی از عملکرد شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک، از تمامی ارگانها خواست با همکاری بین بخش در راستای تحقق برنامه های بهداشت و درمان گام بردارند.

ابراهیمی ضمن تأکید بر اجتماعی کردن سلامت گفت: با ارتقاء وضعیت بهداشت و درمان، سلامت جامعه را توسعه بخشیم و دولت هم حمایت خود را در این بخش گسترش دهد.

وی خاطر نشان کرد: نکته اصلی برای ارتقاء سلامت توسعه و مشارکت مردمی است که هم آگاهی سلامت جامعه افزایش پیدا کند؛ و هم مردم نقش فعال تری در این بخش ایفاد نمایند به طوری که باید انجمن های مردمی در سطح محلات ایجاد شود. سلامت مقوله گسترده ای است و حفظ ارتقای آن نیاز به همکاری نهادها و ارگانها دارد و تنها وظیفه برخی نهادها نیست چرا که همگان با بهداشت و درمان سرکار دارند.

زهرا برجعلی کارشناس امور اجتماعی شهرستان جاسک افزود: ایجاد سرای سمن با همکاری فرمانداری و دیگر دستگاههای دولتی و غیر دولتی جهت تسریع در ایجاد ارتباط بین بخشی و در  نهایت ارتقاء سلامت مردم در شهرستان جاسک صورت گیرد.

 وی در ادامه گفت: موسسه خیریه بیمارستانی رهروان خاتم الانبیا (ص) و به عنوان نخستین موسسه ثبت شده استان هرمزگان می باشد. در پایان بیانه ای توسط معاون بهداشتی قرائت شد و از خیرین حوزه سلامت، بهورزان و سفیران سلامت با اهدای لوح، تقدیر شد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار