مدیرکل مدیریت بحران استان قم با اشاره به برخی از عوامل منفی دور بودن مراکز امدادرسانی قم از یکدیگر گفت: دور بودن و عدم هماهنگی لازم بین دستگاه‌های امدادرسان سبب تداخل و افت در کیفیت امداد و نجات می‌شود.
کد خبر: ۶۵۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸ 18 September 2018

به گزارش تابناک قم، محسن اروجی در نخستین جلسه مجمع سلامت قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بهبود شاخص‌های سلامت در قم بدون توجه به مسئله راهنمایی و رانندگی ممکن نیست.

وی با انتقاد از عدم اجرای درست مقررات راهنمایی و رانندگی در استان افزود: یکی از مشکلات استان در امر راهنمایی و رانندگی عدم اجرای درست بند ماده 17 بوده که انبوهی از مشکلات اجتماعی و اقتصادی را به استان تحمیل کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم دور بودن دستگاه‌های امدادرسانی از یکدیگر را از مهم‌ترین مشکلات قم در مسئله امداد و نجات دانست و گفت: استانداردسازی پایگاه‌های امدادرسانی و تجمیع تمام دستگاه‌های امدادرسانی در یک مکان مشخص از خلأهای مهمی بوده که در استان احساس می‌شود.

اروجی با اشاره به برخی از عوامل منفی دور بودن مراکز امدادرسانی قم از یکدیگر تأکید کرد: دور بودن و عدم هماهنگی لازم بین دستگاه‌های امدادرسان سبب تداخل و افت در کیفیت امداد و نجات می‌شود.

وی ابراز کرد: آتش‌نشانی و اطفاء حریق مستقر در جاده‌های استان هنوز متولی مستقلی ندارند، جاده‌های استان به توجه به بار بسیار زیاد تردد در آن نیازمند ساماندهی ایستگاه‌های آتش‌نشانی است.

دبیر شورای هماهنگی سازمان‌های بیمه‌گر قم نیز با اشاره به خسارت‌های بیمه به سوانح رانندگی قم در سال 96 گفت: شرکت‌های بیمه در سال گذشته بالغ‌بر 130 میلیارد تومان بر اثر تصادفات خسارت داده‌اند.

قطبی خاطرنشان کرد: در امر تصادفات تعداد مرگ‌ومیر عابران پیاده به ویژه در سطح بلوارهای استان بسیار زیاد است، نیاز به تقاطع‌های غیرهمسطح در استان نیاز واقعی است.

وی با اشاره به آمار بالای تصادف در سطح آزادراه‌های استان بیان کرد: واژگونی اتومبیل‌ها در آزادراه‌ها و تصادفات خانوادگی در استان قم بسیار زیاد است.

دبیر شورای هماهنگی سازمان‌های بیمه‌گر قم ادامه داد: توقف در کنار آزادراه‌ها برای استراحت موقت سبب بروز تصادفات متعددی در جاده‌های استان می‌شود که نیازمند شناسایی نقاط حادثه‌خیز توسط نیروی انتظامی است.

وی ادامه داد: آزادراه امام علی(ع) یکی از نقاط حادثه‌خیز استان است، حقیقت این بوده که در سال‌های گذشته آمار تصادفات استان بیشتر شده است.

قطبی با اشاره به برخی از عوامل دخیل در بالا بودن آمار تصادف در قم بیان کرد: کم بودن فضای سبز شهری، گرم بودن هوا و خشکی هوا سبب کم‌تحملی شهروندان و عجله در امر رانندگی می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار