معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه شش با بیان اینکه ماشین شوری در کنار خیابان جرم است، گفت: باید تمام عوامل دست در دست هم داده تا با مطالبه عمومی یکی از خیابان های قدیمی تهران را از دست ماشین شورها رهایی بخشید.
کد خبر: ۶۵۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ 17 September 2018

افشین خدامی معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه شش از آلودگی بهداشتی ناشی از ماشین شوری در کنار خیابان خبر داد و گفت: با نمونه برداری که وزارت بهداشت داشت مشخص شد این آبی که ماشین شورها از آن استفاده میکنند برای سلامتی شهروندان مضر بوده و میکروب های حاصل از آن روی ماشین ها نیز مانده و خطر جدی برای سلامت شهروندان و به خصوص کودکان شناخته می شود.

خدامی با بیان اینکه بارها ماموران خدمات شهری به منظور جمع آوری افراد ماشین شور اقدام کرده اند گفت: اما این افراد که به صورت تیمی فعالیت می کنند به سرعت موضوع را به زد و  خورد سوری و فیلم گرفتن از آن به سمت افکار عمومی می کشانند تا بعدا در رسانه ها بزرگ نمایی کنند که مامور شهرداری به خاطر ماشین شستن در کنار خیابان ما را زده است. درست مانند همان موضوعی که در مسئله جمعی آوری افراد دستفروش که خواسته دیگر شهروندان است با آن مواجه می شویم.
معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه شش با بیان اینکه به منظور جمع آوری ماشین شورها در سطح منطقه به صورت منسجم با پلیس راهور و وزارت بهداشت در حال همکاری هستیم تصریح کرد: اطلاع رسانی وفرهنگ سازی و برخورد قانونی راهکارهایی است که به همین منظور مورد توجه قرار داده ایم تا بتوانیم پس از سال ها معضل ماشین شورها را ساماندهی کنیم.
خدامی در ادامه به فرهنگسازی های صورت گرفته در سطح منطقه اشاره کرده و تاکید کرد: تا کنون اقدامات بازدارنده بسیاری از جمله نصب بروشور و پلاکارد و توزیع بروشور در سطح منطقه داشته ایم تا شهروندان و صاحبان ماشین ها را با خلاف بودن ماشین شوری در گذر خیابان آشنا کنیم چراکه معتقدیم اگر شهروندان خود راغب به این کار نباشند این افراد نیز نمی توانند به فعالیت ادامه دهند.
معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه شش گفت: ساماندهی و جمع آوری ماشین شورهای یکی از خواسته های مدیریت شهری بوده و حتی در مقاطعی نیز آمادگی داشته برای این افراد در کارواش های مستقر در سطح شهر کار ایجاد کند اما این افراد حاضر نیستند از گذر خیابان دست بکشند.
خدامی ادامه داد: باید تمام عوامل دست در دست هم داده تا با مطالبه عمومی یکی از خیابان های قدیمی تهران را از دست ماشین شورها رهایی بخشید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار