یک فعال محیط زیست از برگزاری پویش "محرم، شهر پاک" در خوزستان برای سومین سال خبر داد.
کد خبر: ۶۵۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 17 September 2018

شهرام دهکردی اظهار کرد: "پویش محرم، شهر پاک" پویشی است که به صورت خودجوش و مردمی در دهه محرم در اکثر شهرهای خوزستان و محلات برای سومین سال در حال برگزاری است.

وی افزود: با توجه به اینکه استفاده از ظروف یکبار مصرف در ماه محرم افزایش می‌یابد، یکی از اهداف این پویش این است که استفاده از ظروف یکبار مصرف را کاهش دهد یا در صورت استفاده از این ظروف، مردم آن‌ها را در طبیعت رها نکنند و ظروف در سطل‌های زباله جمع‌آوری شوند.

دهکردی با بیان اینکه این پویش از شب اول ماه محرم در خوزستان آغاز شده و تا شام غریبان ادامه دارد، تصریح کرد: در این پویش برخی تراکت در دست می‌گیرند و با شعارهای مختلف مردم را راهنمایی می‌کنند. به طور مثال همراه داشتن لیوان شخصی یکی از مواردی است که باید فرهنگ‌سازی شود.

این فعال محیط زیست گفت: همچنین در برخی نقاط علاوه بر تراکت با پانتومیم شعارهایی به مردم انتقال می‌یابد. این پویش در سکوت کامل و تنها با گرفتن تراکت‌ها یا برگه‌هایی مانند اینکه اگر آشغال بریزید، محیط زیست را تخریب کرده‌اید، انجام می‌شود. گاهی اوقات نیز به صورت راهپیمایی به سمت میادین شهر می‌رویم.

دهکردی با بیان اینکه روش‌های گوناگونی در این پویش استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که نسل آینده و کودکانی که در مراسم عزاداری شرکت می‌کنند، این آموزش‌ها را ببینند، تا یک عزاداری پاک و تمیز داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: محیط زیست ، ماه محرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار