رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول عنوان کرد:
رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول به صاحبان باغ ویلاهای دزفول توصیه کرد به سرعت نسبت به دریافت پروانه گردشگری اقدام کنند.
کد خبر: ۶۵۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 15 September 2018

حجت اله آریایی نیا در حاشیه بازدید معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان از برخی باغ ویلاهای موجود در شهرستان دزفول اظهار کرد: هدف از این بازدید بررسی امکانات باغ ویلاهای دارای پروانه و بررسی موانع و مشکلات در روند اخذ پروانه برای این باغ ویلاها است.

وی افزود: برخی از صاحبان باغ ویلاهای دزفول با قیمت های غیرمعمول این مکان ها را اجاره می دهند از همین رو در روز یکشنبه جلسه ای در اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در خصوص تعیین قیمت متوازن و عادلانه اجاره بهای این باغ ویلاها براساس امکانات و منابع آنها برگزار خواهد شد و این بازدید نیز در واقع پیش زمینه ای برای بررسی امکانات این مکانهای گردشگری بود.

آریایی نیا با تاکید بر اینکه صاحبان باغ ویلاها در دزفول باید هرچه زودتر نسبت به اخذ پروانه برای باغات خود اقدام کنند، افزود: دریافت پروانه هزینه ای برای صاحبان باغ ها ندارد ضمن اینکه در نهایت تمامی این مکان ها باید تحت پوشش اداره میراث فرهنگی دزفول قرار بگیرند؛ بنابراین صاحبان باغ ویلاها بهتراست قبل از اینکه با آنها برخورد قانونی صورت بگیرد، به صورت داوطلبانه در جهت اخذ پروانه گردشگری برای باغات خود که از جنبه های مختلف دارای فواید است گام بردارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول با بیان اینکه نظارت و مدیریت باغات دزفول از نظر گردشگری، اشتغال و امنیت سیاسی و اجتماعی برعهده این اداره است، گفت: به صاحبان باغ ویلاها به نوعی ضرب‌العجل داده شده؛ بنابراین باغاتی که برای دریافت پروانه اقدام نکنند با هماهنگی دستگاه قضا تاسیساتی که اجاره می دهند (ساختمان باغ) پلمب خواهدشد.

آریایی نیا در ادامه عنوان کرد: تعداد ۸۰۰ باغ ویلا در دزفول موجود است که می توانند به صورت مهمانپذیر فعالیت کنند که از این تعداد حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ باغ ویلا هستند که به گردشگران و متقاضیان اجاره داده می شوند.

وی بابیان اینکه از این تعداد صرفا ۶۰ باغ دارای پروانه هستتد، تصریح کرد: برای ۵۰ باغ ویلای دیگر نیز در شرف صدور پروانه هستند که امیدوارهستیم دیگرصاحبان باغ ویلاها نیز قبل از برخورد قانونی با ما در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار