امام جمعه موقت شادگان:
خطیب موقت جمعه شادگان با بیان اینکه مهم‌ترین پیام عاشورای حسینی امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است، گفت: نهضت عاشورای حسینی عامل احیای اسلام شد.
کد خبر: ۶۵۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ 14 September 2018

حجت الاسلام و المسلمین هاشم صوفی درخطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شادگان که در محل مسجد حضرت امیر المومنین (ع) این شهر برگزار شد، به فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورا حسینی اشاره کرد و افزود: واقعه عاشورا از ارزشمندترین حماسه‌های جاویدان است که در کمترین زمان و با فداکاری افراد معدود، همیشه به عنوان انقلاب بزرگ بر تارک تاریخ بشریت می‌درخشد و در هیچ کجای تاریخ بشریت نهضتی عظیم‌تر و ماندگارتر از نهضت عاشورا به رهبری امام حسین(ع) وجود ندارد.

وی ادامه داد: عاشورا و تاسوعای حسینی فرصتی طلایی و منحصر به فرد برای هدایت افکار و اندیشه‌ها به سمت آرمان‌های نهضت حسینی و نشر تفکر انقلابی عاشورایی است و باید در این ایام مبلغان مداحان و هیأت‌های مذهبی به عزاداری امام حسین(ع) جهت خوبی بدهند.

خطیب موقت جمعه شادگان در فراز دیگری از خطبه های خود به ۲۷ شهریور سالروز درگذشت استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی اشاره کرد و گفت: انسان هر آنچه را در ذهن بپروراند به قلم خواهد آورد لذا اگر ذهنیت انسان الهی باشد آنچه را بر کاغذ ثبت می‌کند در راه خداوند است و محمد حسین شهریار چنین فردی بود که با ذهنی خدایی و با معرفت به ائمه شعرهایی ماندگار سروده است.

حجت الاسلام صوفی در پایان خطبه های خود همچنین از محبان اهل‌بیت (ع) و دسته‌های و هیئت های عزاداری خواست در عزاداری ماه محرم و صفر در کنار ذکر مصائب و حوادث مهم تاریخ کربلا، فلسفه و اهداف مهم و متعالی قیام حسین (ع) که همانا درس عزت و آزادگی و استقرار احکام الهی و سنت نبوی و مکتب علوی بود را تبیین کنند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار