معاون مدیر عملیات حفاری خشکی – 3 شرکت ملی حفاری ایران از ترمیم لوله‌های جداری یک حلقه چاه تولیدی در عمق 12 متری در موقعیت میدان نفتی کوپال در گستره عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون از سوی این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۶۵۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 15 September 2018

عبدالحمید خاکی گفت: عملیات ترمیم این چاه در تعامل و همکاری میان متخصصان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام می‌شود.

وی افزود: تا پیش از این ترمیم لوله جداری تا عمق حداکثر پنج متر انجام شده بود اما برای نخستین بار است که این عملیات در عمق 12 متر صورت می‌پذیرد.

خاکی، با اشاره به اینکه این چاه نفتی در لایه آسماری حفر شده و بیش از سه هزار متر عمق دارد، اظهار کرد: این چاه به وسیله دستگاه حفاری 87 فتح ناوگان حفاری این شرکت در دست تعمیر بود که به علت تشخیص فرسودگی در لوله‌های جداری سطحی، پس از ایمن‌سازی چاه در چهار نقطه در عمق‌های مختلف متوقف شد.

معاون مدیر عملیات حفاری خشکی – 3 شرکت ملی حفاری ایران گفت: پس از ترخیص دکل، در محل لوکیشن اقدام به خاکبرداری در عمق 12 متری شد و با حفظ نکات و دستورالعمل‌های ایمنی، تعویض لوله‌های جداری در دستور کار قرار گرفت .

وی توضیح داد: هم اکنون توسط کارکنان واحد سازندگی این مدیریت، لوله جداری 18 و پنج هشتم اینج از طریق برش کاری از دهانه چاه خارج شده و بیرون آوردن لوله‌های جداری 13 و سه هشتم و 9 و پنج هشتم اینچ در دست انجام است که با اتمام کار در 48 ساعت آینده، جداری جدید جایگزین می‌شود.

خاکی افزود: با تعویض لوله‌های جداری تا عمق 12 متر و انجام آزمایش‌های لازم و آماده‌سازی لوکیشن، با هماهنگی کارفرما مجدد دکل در محل مستقر و مراحل تعمیر و تکمیل نهایی چاه برای بهره‌برداری آماده خواهد شد .

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار