فرمانده انتظامی خوزستان خبر داد:
فرمانده انتظامی خوزستان از آماگی کامل پلیس جهت برقراری نظم و امنیت ایام محرم در استان خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 13 September 2018

سردار حیدر عباس زاده اظهار کرد: نیروی انتظامی همگام پویش عظیم مردمی و عزاداری حسینی ضمن گرامیداشت حماسه عظیم و باشکوه عاشورا، با کمال افتخار در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به مردم قدرشناس و ولایی با مشارکت و همراهی عموم عزاداران انجام وظیفه خواهد کرد.

وی به تمهیدات انتظامی و ترافیکی اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده همچون سال های گذشته تدابیر لازم برای ایام محرم به خصوص روزهای تاسوعا و عاشورا پیش بینی شده تا خیل عظیم عزاداران حسینی با نظم و امنیت کامل در مجالس عزاداری و حسینیه ها به مراسم خود بپردازند.

سردار عباس زاده با اشاره به اینکه پلیس برنامه های ویژه ای برای ماه محرم به ویژه دهه اول در استان در نظر گرفته شده، تصریح کرد: در این طرح ها که با حضور فعال و خردمندانه ماموران پلیس در دهه اول محرم به اجرا در می آید عبور و مرور شهروندان و دسته های عزاداری تسهیل و نظم و امنیت آنها برقرار خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به جلساتی که با مسئولان هیات ها برگزار شده امیدواریم با همکاری هیات‌های مذهبی، تردد دسته های عزاداری بدون مشکل انجام و نظم و امنیت در سراسر برقرار شود .

عباس زاده اهم برنامه ریزی های پلیس در ماه محرم شناسایی محل‌ها و مسیرهای برگزاری عزاداری حسینی اعم از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، برگزاری جلسات مشترک با مسئولان هیات‌ها و ارائه نکات ایمنی، انضباطی، ترافیک ، برگزاری جلسات مشترک با مسئولان شهرداری، آتش‌نشانی و اورژانس برای تعامل و همکاری مطلوب، برگزاری جلسات هماهنگی و آموزشی برای یاران محرم هیات‌های عزاداری و اجرای تمهیدات ترافیکی در مسیر حرکت دسته‌های سینه‌زنی می باشد.

فرمانده انتظامی خوزستان با تاکید بر این موضوع که هیات‌های عزاداری با هماهنگی سازمان تبلیغات و در ساعت های تعیین شده انجام و پایان پذیرد، افزود: مسئولان هیات‌ها همچون سال های گذشته خود مراعات مسائلی چون رعایت حقوق شهروندی و عدم ایجاد مزاحمت های صوتی برای همسایه ها را خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه امسال همیاران محرم و پلیس های افتخاری در کنار هیات های عزاداری حضور خواهند داشت، اظهار کرد: همیاران محرم و پلیس افتخاری جهت برقراری نظم و امنیت ترافیکی و انتظامی در کنار نیروی انتظامی حضور فعال خواهند داشت.

سردار عباس زاده اظهار کرد: در نشست هایی که با مسئولان هیات های مذهبی برگزار شده بر استفاده از تجهیزات ایمنی و ترافیکی همچون چراغ های چشمک زن و تابلوهای راهنمایی تاکید شده است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: همکاری صمیمانه شهروندان با خدمتگزاران نیروی انتظامی برای تحکیم نظم و امنیت مورد انتظار است و مراکز پلیس 110 در تمامی شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمات رسانی به مردم خواهند بود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار