استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش زیرساخت توسعه هر منطقه است، گفت: در آموزش و پرورش خوزستان با کمبود معلم مواجه هستیم، سال گذشته کارهایی برای حل این مشکل انجام شد و امسال نیز امیدواریم این کار به گونه‌ای دنبال شود که کلاس‌ها بدون معلم نباشند.
کد خبر: ۶۵۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ 13 September 2018

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای اداری خوزستان که چهارشنبه (21 شهریورماه) در استانداری برگزار شد ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: باید تلاش کنیم این ایام را گرامی بداریم. همچنین ما وظیفه داریم امنیت افرادی که می‌خواهند به عزاداری بپردازند را تامین کنیم تا بهره کافی از این ماه را ببرند.

وی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هفته دفاع مقدس یادآوری دلاورمردی‌ها و بزرگ مردی‌های مردم در جهت دفاع از کشور، اسلام و انقلاب است. در ابتدای انقلاب که دشمن به کشور حمله کرد، تصور می‌کرد در کمترین زمان ممکن می‌تواند بخش قابل ملاحظه‌ای از کشور را تصرف کند، اما می‌بینیم که با وجود تمام مشکلات و نابسامانی‌های ابتدای انقلاب، این انقلاب همچنان می‌درخشد و صدام، همراهان او و نوع رژیم و حکومت این افراد نیز از بین رفته است.

استاندار خوزستان گفت: ما باید هفته دفاع مقدس را گرامی بداریم و این تجربیات را به نسل جدید منتقل کنیم تا نسل جدید به داشتن چنین پدرانی افتخار و بار سنگین مسئولیت بر گردن خود را بیشتر احساس کنند و بدانند برای این کشور، نظام و انقلاب چه جانفشانی‌هایی شده است. شاید این نسل حتی بهتر از ما از این مرز و بوم دفاع کند.

شریعتی تصریح کرد: شاید در 100 سال اخیر جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که ایران در آن بخشی از خاک خود را از دست نداد. مسئولان باید تلاش کنند این هفته به خوبی و مناسب با شان جانبازان برگزار شود. در این هفته باید خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان تکریم شوند.

وی در ادامه در خصوص بازگشایی مدارس، گفت: از شهرستان‌ها خواسته‌ام که شوراهای آموزش و پرورش را تشکیل دهند و برای بازگشایی مدارس تقسیم کار لازم انجام شود و شرایط را برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه به خصوص برای نوآموزان کلاس اولی که ممکن است حضور آن‌ها در مدرسه نگرانی‌هایی به همراه داشته باشد، به خوبی فراهم کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: امسال توانستیم 575 کلاس درس را برای مهرماه به بهره‌برداری برسانیم. در طول سال تحصیلی 98-97 نیز بیش از 500 کلاس دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید. تلاش ما این است که در زمان آغاز سال تحصیلی 99-98 دیگر کلاس کانکسی نداشته باشیم و کلاس‌های کانکسی تنها برای مناطق صعب‌العبور استفاده شوند.

شریعتی افزود: درباره کمبود معلم نیز جلساتی با وزیر آموزش و پرورش و مسئولان مربوطه داشته‌ایم و قرار است برای حل این موضوع حمایت‌های لازم را داشته باشند. در سال گذشته کارهایی برای حل مشکل کمبود معلم در استان انجام شد و امسال نیز امیدواریم این کار به خوبی انجام شود تا کلاسی بدون معلم نباشد.

وی خاطرنشان‌کرد: برای تامین هزینه تحصیل یک سال هزار نفر از دانش‌آموزان مستعد بی‌بضاعت در استان بورس تحصیلی در نظر گرفته شده است. این هزینه از منابع دولتی تامین شده است. قرار است این کار به یک خیریه تبدیل شود و طی یک فراخوان اعلام کنیم تا اگر کسی تمایل دارد در این زمینه به ما کمک کند تا بتوانیم تعداد افراد تحت پوشش را افزایش دهیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: همچنین آموزش مجازی برای دانش‌آموزان استان که امکان شرکت در کلاس درس را ندارند در نظر گرفته شده است. به خصوص دختران ممکن است به دلیل فراهم نبودن شرایط از تحصیل بازبمانند. این طرح در حال حاضر در حال طی مراحل اداری است. در آموزش و پرورش کشور در حال بررسی طرح هستند و امیدواریم که به توافق نهایی برسیم. آموزش و پرورش، زیرساخت توسعه هر منطقه است و به همین دلیل نیازمند توجه ویژه‌ای است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار